Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

TRÖTTSAMT...

Av Marie Bolk - 29 juni 2007 00:13

Här sitter jag nu mitt i natten och bloggar, jag e fortfarande riktigt ilsk över den tidigare insidenten med mitt käcka inlägg som gick käpprätt åt hel...te!

Nåja om nån vecka eller två så e det väl glömt. Gårdagen(för det e faktiskt en ny dag idag;)) var krånglets dag. Fick inte gjort allt som jag tänkt mig denna dag. Började dagen med att försova mig kraftigt och blev väckt av Sopemadingen som ringde och dillade om tandläkare och hästtransporter. Nåja litte koll hade jag allt, ho hade ju nämt detta under en veckas tid typ var dag ,så jag visste vad som vänta. Om Du som läser detta vill se vad Sopemadingen hade på lut åt mig,gå in och kolla på hennes blogg som jag länkat till under länkar här på min blogg(emma på sopemaden)Innan jag skulle masa mig de 3 milen med min superba SAAB v6:a(Bästa alternativet till V4an-det e åtminstone en Vmotor..)skulle jag jobba litte...


STÖK Å BÖK OCH HIEROGLYFER

..tänkte jag i alla fall.Efter lite flitigt tecknande, skickade jag den lilla efersökta bifogade filen med mitt lilla ihoptåtade manus, till min extremt tålmodiga redaktör-K.Trodde i min enfald att allt va frid och fröjd. Tror gör man i kyrkan har jag hört, och sent om sider kom ett litet sms:-Har du skickat manuset?

-Å jo då, svarade jag!Efter en stund fick jag yttrligare ett sms...

-Jag kan inte läsa det...

Där tog mitt tålamod som smsare slut, och jag grabbade vilt tag i min lilla nalle och ringde upp.

-Det är bara massa konstiga tecken i dendär filen!Jag kan inte läsa dom...

Jippie, på nåt vis så hade jag råkat trycka på nån slags egyptisk knapp på dumburken och skickat henne ett gäng hieroglyfer!Där stod jag ute i bushen i Sopemaden utan nån som helst täckning på nalleskrället, och kunde inte göra ett piss åt hieroglyferna.Komplett maktlöshet heter sånt!!!Och jag visste att det skulle ta en stund innan jag kunde åka hem till den satans egyptiska tingesten som skulle veta att den levde...

Men efter utfört uppdrag från Sopemadingen så kom jag hem, överlistade med stor slughet den egyptiska knappen och lyckades sända ett mail med utlovat innehåll, till stackars redaktör-K som antagligen svorit ve och förbannelse över mina ringa datakunskaper ;)Men nu vet jag att allt ordnat sig så nu behöver jag åtminstone inte ligga vaken för det!


GLUPSKA LABRADORER OCH SLARVIGT GÅRDSFOLK

...men en annan sak jag antagligen inte kommer att kunna sova för, är nämligen lilla hunden. Vi fick nämligen ett nytt kylskåp för x-antal dagar sedan...varvid stor utrensning av saker(som inte borde befinna sig i ett kylskåp vid den åldern)skedde. Dessa saker stoppades i en sopepåse(av fel färg...)varvid nämnda påse "råkade" hamna på logen...VARNING utfärdas till känsliga personer:Det här är alltså inget att läsa för äckelmagade! En styck konstant hungrig hund vid namn Tim, spårade idag upp den berömda påsen...påsens innhåll finns nu till stor del i denna Bordercollie-schäfer-golden-jaktlabb-korsning. Byrackan är alltså inte hungrig längre...det finns en botten på hunden och den är nu nådd!Jag är orolig...det kan jag inte sticka under stolen med...Men man får tro på det bästa tills motsatsen är bevisad.


MONSTRET

Jag har fått önskemål om att lägga ut bilder på en mockapär vi inhandlade för ett tag sedan, Monstret även kallad. Min vän sedan urminess tider, Ridlärar-A, utbrast shockat när hon fick se denna underbara skapelse:

-Men herre gud, va ska ni med ett MOBILT KREMATORIE till!?!

Förläget svarde jag att det är vår nya fina McCormick betesputs-modell Flintatid. Men vad säger att den inte bra?Ålder är ju för f..n ingen sjukdom!

Jag kan säga att efter att min ypperligt innovativa och händiga Gubbe förstärk vårt lilla Monster(Efter ett mindre haveri på provkörningen no1)så kommer den va bättre än när den rulla ut från Monsters Inc!

Se den vackra skapelse svepa över nejden på den bifogade bilden!


MER MONSTER

Idag har även ett annat litet monster intagit Långebo,nämligen den målsökande roboten Jackie.Den är konstant programmerad på någon av de 6 katterna som patrullerar gården. Mission is completed när någon i målgruppen befinner sig 20meter upp i lämpligt träd.

Min kära Gubbe,som garanterat inte lider av samma åkomma som jag-höjdskräckextremushemskus-brukar få rycka ut som räddningspatrull då denna hundliknande missil har lyckats genomföra uppdraget till fullo. Sist gång räckte inte stegen, och då fick han skaka ner det vilt jamande objektet ur trädet!Ursäkta Fräsa(som var objektet i fråga) men det såg riktigt lustigt ut när den tjocka lilla katten febrilt försökte hänga fast i en gren för att tillslut hramla nedåt för att grabba tag i nästa tills hon galant, så som bara katter kan göra,dunsa i backen!Mission was completed!


Nu börjar jag se hieroglyfer så nu får jag nog trycka på den ack så viktiga knappen "Spara inlägget" och dra täcket över huvudet. Senare idag ska jag besöka min väninna Ullebull som skaffat sig EGEN gård på Dal. Det ska bli mycket intressant att inspektera hennes ägor. Så jag lär nog påta ihop nån blogg i morgon med:))


På återhörsel!

Eiram:))


 
 
Ingen bild

pms

29 juni 2007 07:26

Varför ser Anders så lessen ut när han har så roliga leksaker? Har han måhända inte smörjt dem väl.

 
Marie

Marie

29 juni 2007 07:55

Tjenare!
Det var ju inga problem för dig att blogga!!
Jag lägger in era bloggar på länk
Ses i morgon!

http://dalangensdjurhalsa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards