Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

UTFLYKT PÅ DAL

Av Marie Bolk - 29 juni 2007 22:54

SKYL DIG KVINNA 

Idag har jag och min lilla odåga till hund och jag varit på utflykt på Dal.

Fast dagen började med en liten ,(höll faktiskt på att bli katastrofal) incident. Jag har en benägenhet att sova i minimalt med tyg på mig, pg av den lätt klaustrofobiska känsla jag kan erhålla efter en stund invirad i diverse trasor...Och jag har inga som helst skrupler att knata omkring i kejsarinnans fina kläder på morgonen när ingen ser. Så även denna morgon. Eftersom jag bor på landet, så finns det bara naturens ljud, så man hör ju direkt om det kommer in nån på gårn+att jag har en mkt farlig och opålitlig best med stora huggtänder som talar om när någon beträder bron över vallgraven. Denna best hade av någon anledning masat sig ut, för ytterdörren stod på vid gavel.(En viss annan grå best med xtra många farliga knivskarpa klor, hade troligen bistått med assistans för att genomföra dörröppningskuppen...)Så där knatade jag omkring, helt ovetandes om denna kupp. PLÖTSLIGT hör jag något som låter som ett svagt -Hallå..? ute på trappen, det va då jag insåg vilken prekär sitution jag befann mig i!

Och där i dörren till råga på alltstod...Jehovas Vittnen! Min blick svepte i vild panik genom köket i jakt på något lämpligt klädesplagg, men det va helt soprent på dylika ting, bortsett från gardinerna.Ja kanske inte behöver nämna att dom hängde löst ett tag...gardinerna alltså! Men kvicktänkt som jag e, tog jag ett tigersprång och skylde mig så gott jag kunde med skåpsluckorna och dörrposten samtidigt som jag (troligen) skrek att

-Jag har inte klätt mig än!!!!Kan inte prata!Ja, lägg tidningarna DÄR!!!Tack!

Den stackars kvinnan(som tur var så va det en kvinna!) försvann tämligen omgående från min trapp. Jag skönk ner till golvnivå och nyttjade mig av lite lumpen kuriosa övningar,typ ålning medels hasning och såg noga till att inga kroppsliga detaljer visades upp förrns jag va pråpert klädd.Nog för att Gud (eller va han heter) skapade oss utan kläder...Men det nog länge sen, säkert flera klimatförändringar tidigare...


MELLERUD-DEN STORE METROPOLEN

Så fick lilla Tim följa med till Dal för att hälsa på min kompis UlleBull!

UlleBull har slått på stort och köpt egendom på flera hektar aldeles själv! ja det va riktigt grannt må ni tro! Vi hade trevligt,(när jag väl fick väckt UlleBull,efter att nästan dunkat sönder glasverandan) och drack gott kaffe och käka dretgo rabarberpaj! Hennes katt Junior ville va med hela tiden, och han både vill och ville inte leka med Tim.

 Efter att ha fått koffeinbehovet stillat åkte Tim in i V6an igen, för här skulle det fotas hästarna på egendomen!Och då vill man inte hålla reda på en yster hund som vill göra diverse saker med en liten kattunge! UlleBull sprang omkring med en grenruska och gjorde sitt bästa för att liva upp de tre semesterfirarna som strövade så fridfullt på sin äng. Det var tur att Ulle Bull inte hängnat in all areal på sina ägor, utan en hanterbar plätt-annars hade det aldrig gått. Det plåtades som värsta paparazzi och när båda minneskorten va överfulla så gick vi in för att beskåda konstverken.

-Åhhh vilka kort,utbrast UlleBull förtjust.

-Kul att du e nöjd!sa jag (tro mig,det e mer tur än skicklighet...att det finns saker som råkar fastna på bild!)

-Jag ska bara ta bort dom som e suddiga, sånt skräp e ju inget å spara på!Så blir det mer plats på minneskortet så kan vi få lite mer bilder!

Feppel feppel tryck tryck och -JÄRNSPIKARS AVSKRÄDE!!!!!!!!!!Vrålade jag för full hals då jag insåg att varenda bild plötsligt uppslukades av tomma intet, för att aldrig mer finnas!SATANS SJIIIT OCH DREEET!!!

 Lugn och fin...det e bara att göra om hela fotosessionen, men UlleBull, som faktiskt veknat lite efter förra motionsrundan, stapplade iväg å hämta långpisken-nujäklarns skulle det bli fart på krakarna!


TAIKON IGEN

Nu blev det åter livat på landet! Men nu blev det lite mer som en ser på cirkus...frihetsdressyr heter det tror jag. Alla pållarna va helsynkade och vägrade vika från varandras sida. Så det blev ganska obefintliga enskilda actionbilder på dom. UlleBull skulle garanterat passa som cirkusprinsessa oxå! Tillslut gav både vi och dom eldiga springarna upp coh det masades till altanen för att tanka koffein igen!

 Efter lite kackel över bordet kom vi fram till att vi skulle gå bort till UlleBulls granne för att fota Nordsvenska FÖÖL! Och kanske en och annan avelshingst som står där!

 Sagt och gjort, jag UlleBull och UlleBulls inhysing knatade bygatan bort.

Herrskapet till granne visade gladeligen upp sina fina Norsvenska Bruks hingstar för fotografering. Först ut blev Vimmel, en 4årig hingst efter Pilot(Som oxå står hos grannen.)

Fota  Fota  Fota 

 -Nä men va F...N!? BATT-TORSK oxå, det va då själva jävulen va det ska jävlas ibland!

-Men Alwys look for the bright side of life!Vi fick faktiskt en riktigt rolig pratstund i stället m,ed de URTREVLIGA grannarn!

-Jag kommer igen och fotar Era fina pållar, jag lovar!!! 

Sen bidde klockan sent och jag hade ju plikter hemma som kallade, så det var bara att göra kick-down på V6an och bli On-the-Road-Again!

 Väl hemma plockades Herr och Fru Häst in, för SMHI utlovade "ej lämpligt väder för gammla tanter" under natten!

Sen STÖP jag i säng!


På Återhörsel!

EIRAM :))


 
 
skogsfrun

skogsfrun

3 juli 2007 09:42

Hej och väl mött i bloggvärlden:) Ser att du vallfärdat i mina* trakter -se Mellerud och sedan döö, he he. Du skriver inspirerat och roligt så skogsfrua återkommer säkert som amen i körka.

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards