Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Marie Bolk - 1 juli 2007 22:22

Så har ytterligare en dag förflutit.Jag skall aldeles strax dra täcket över huvet, stränga order från mitt andra jag. Jag ska upp tidit te möran då jag ska med ut på ponnyhämtarresa med Ann-Louise-The Collector. Men nu påstår hon att det är sista hästen hon shoppar! Ja, det får tiden utvisa hur mycket substans det är i det påståendet. Men denna resa ska jag välan nämna nåra ord om nån annan dag.

 Men min stackars Gubbe skall ha en eloge. Han har låtit flitens lampa lysa hela dagen. Det har varit diverse pul med diverse saker, bla annat med vår extremt ålderstigna åkgräsklippare-Super Stig. Super Stig har en benägenhet att gå sönder titt som tätt, faktiskt händer det något till 99% varje gång man avser att ansa parken runt residenset. Mången svordom ahr fällts i Super Stigs närhet och även bakom ryggen på han. Det är ju allt från hjul som lossnar till remmar som ryker av. Nu råkade det va bakaxeln som hade fallit för ålderstrecket. Fram med svetsen för att steloperera helv...tet. Bar å åk igen! Super Stig tog sig fram som en riktig cross country klippare ett bra tag innan det va färdigt igen. Den här gången tappade min kära Gubbe tålamodet och Super Stig fick en stålhätta i sidan och fula ord haglade över honom. Fram med svetsen igen,-För det va nog själva f..n om det inte skulle gå å klippa klart den här gången..heller! Det var prat på att gräva ned Super Stig med hjälp av Grävis, men efter att Grävis fått sig en motortvätt(För Grävis mår inte heller riktigt bra för tillfället-nån lungsot av nåt slag, så han ska in på verksta och då måste man ju se proper ut)så fick sig Super Stig en omgång till. Den här gången tog undertecknad över det helsvetsade fordonet och körde faktiskt utan mer problem i hela 30 minuter och kunde sedan faktiskt åka å ställa Super Stig i sitt ...ehum garage. Nu e det inte så att jag vill säga att Super stig inte krånglar med mig, för det har han gjort sådär 99%av gångerna jag kört oxå...Fast jag kör inte så ofta som jag borde...Min älskade Gubbe e allt en riktig klippa.


VACKER SOMMARKVÄLL

 Faktiskt hanterbart med knott idag med! Fotade lite på dom små pållarna medan jag väntade på att High Stock xx skulle äta upp. Sen fota jag litte te, High Stock xx skulle vara med oxå ju!

Nä nu e det läggdags!Gonatt!

På återhörsel!

Eiram;))


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards