Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Marie Bolk - 12 juli 2007 22:17

-Går dendär å äta, den där utstickande bullen hon har gömt under tröjan! undrade Sixpack som blev trött på att agera fotomodell.

Av Marie Bolk - 12 juli 2007 22:12

-Kolla Mamma! Han är äntligen hemmma! säger Tim.

Efter en aldeles för lång och tung arbetsdag anländer han med stort H...Gubben!

I bakgrunden skymtar "den gamle slöe" och "pansarvagnen".

Av Marie Bolk - 12 juli 2007 21:19

-Ahaaa!!!!Jag fattar galoppen-fattar inte att ho ska va så inkonsekvent där uppe!!! säger High Stock xx


UPPRIKTIGT TALAT...

Det har vart en tuff sista 1 1/2 vecka. Men nu har man vart i riktbänk och med hjälp av lite knyck och knäck och en mini portopower så va det värsta avhjälpt. Ett revben hade knöpplat sig och hamnat i fel läge och detta orsakade i sin tur det bedrövliga krampandet i högerarmen. Det riktades även upp lite ben, så nu ska en väl va hyfsat rak igen. Sixpack verkade faktiskt som han tyckte att jag va litte trevligare att konka runt på, nu hade "hon där uppe" lite mer pejling på hur man skulle sitta. Han har nämligen sista tiden lite fint påpekat (genom att orma sig i höger varv)att jag inte vart riktigt som jag ska...

 Ja, å min kära High Stock xx...hon tycker ju ändå bara att jag gör för mycket hela tiden...så rak eller inte, hon tänker nog bara "Sitt still för bövelen, så sköter jag resten!"


MITT KALL

 Men det bästa av allt e att jag kan arbeta igen! Det ä så satans hemskt när man bara halkar efter hela tiden av olika randiga och rutiga orsaker. Frustrationen över att aldrig komma i kapp är bedrövlig! Men någon gång...

Då jävlar!


PANSARVAGN

Häromdagen anlände den av både oss,miljökontoret och EU efterlängtade...

...pansarvagnen!

Den har troligtvis blivit beskjuten av nån annan stridvagn under andra världskriget, för en kan på ett flertal ställen se rakt igenom. Jag vet att varken miljökontoret eller EU gillar detta, så jag har satt min älskade Gubbe på att försöka operera den krigsskadade. Sedan misstänker jag att jag får åka å köpa ny kammo-färg så att den inte syns så väl. (Det vore ju dumt om den blev beskjuten igen. Sedan kan han dyka upp! Den lede FI !!!(Fi=EU-representanterna som skulle bli dretglaá om dom slapp betala ut nån procent eller två på bidraget för att dom inte tror på att gödselbingen på utedasset även tjänar stallet...)


(V8)idriga DRÖMMAR

Min kära Gubbe har gått å blitt kär! Men jag tycket faktiskt att man inte ska va otrogen så där hur som helst. -Se men inte röra, tycker jag-HAN tycker;-Vill HAAAA!

 Min Gubbe vill nämligen ha en starkare arbetshäst. Jag tycker den gamle vanlige slöe MISCHUBISCHI duger gött, men min Gubbe vill ha en STOOOR STARK nästan ny,jämt inkörd! HEMI heter eländet, och det va både Dodge och RAM i stamtavla på´n.

  Vet ej hur jag ska göra, vill ju inte krossa hans drömmar, önska jag kunde uppfylla dom...men den där HEMI tror jag dricker så förfärligt mycke...brunn kanske sinar, och den vill en ju inte borra om, för det kosta en jäklans massa kuler!


PLASTMAMMA

 Häromdagen blev en plast mamma igen då Gubbens dotter kom hem från långväga resa, nordpolen eller polcirkeln nånstans hade ho vart!

 fast en känner sig inte så mycket som en plastmorsa, snarare som en åldersstigen kompis. Vi har haft görsköj!

 Hon har bla blivit tillfälligt anställd som beridare på anläggningen, då frun har blivit beskaffad med en sk Dinky-Toy kropp och har således behövt hjälp att hålla igång de ädla springarna! Detta arbete sköter hon galant så det blir nog fortsatt anställning!

 Idag har plastdottra fotat mig, och filmat (gud förbarme så lustig en ser ut på film...) Och i morgon ska jag fota henne, (och filma när hon rider-så hon ser va duktig hon är!)

 Idag va hon (jag skulle oxå-men jag fick joba i stället!) å kolla på Ostindiefararn med mina kära föräldrar! Det va tydligen väldigt intressant!

 Jag var dretsur för jag missa, men en får passa på å jobba medans tygen håller!


 MJUKMEDEL

 I morgon ska en få massage, det ska bli som grädde på moset kan en säga!

Tänk om en kunde få Just-In-Time massage så fort en behövde. Jag skulle må som en KUNG då! (Nåja, drottning kanske i mitt fall...)

 Jag menar, Just-In-Time metoden är ju populär nu för tiden, så känn Er manade ni som funderar på att sadla om, kanske ett framtidyrke; JUSTINTIMEMASSÖR!


Näee nu örker jag inte skrive mer, vill ju inte ha musarm eller pekfingervalskolera eller nån annan intermittent åkomma.


På Återhörsel!


EIRAM:))






 






Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards