Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Marie Bolk - 20 juli 2007 18:22

Så kom då äntligen mor och dotter ut i sommarhagen igen! Gissa om de blev glada!!!Det fanns ytterligare en som va lycklig...gamla Tanten!!!

Av Marie Bolk - 20 juli 2007 11:01

PROMINENT BESÖK

Till min stora glädje dök min ex-inhysing JennyPenny upp i sin lilla vita Rally-Toyota vid 12 tiden. Vi hade en trevlig förmiddag där vi glodde på bilder och tjöta om forna minnen och planerade framtid och smorde andra planer, alltså sånt där som vi brudar gör när det fikas. (Bör påpekas att vi löste ett och annat världsproblem oxå!)Gissa om alla i TEAM-ARISTOCATs blev glada å se henne igen!


HUVUDKLÅDA

Som vanligt dök Hovis upp och det kliades i huvet ang Vickys remakabla tillfrisknande. Nu kliades det över Vickys göra eller icke göra-comeback i sommarhagen...Men efter moget överläggande, då det framkom att gårdsfrun skulle ut på resa för chassikontroll, så beslutades det om en övernattning till på hotellet. Så combacken e planerad till idag em...


JUSTERINGAR

Igår var jag iväg för att kontrollera så att mitt chassi fortfarande stämde i fixpunkterna. Kiropraktor Kiki var nöjd med att allt satt där det skulle, sen förra gången, då hon fick bryta loss ena skulderbladet från ett revben. Hon behövde bara justera två kotor den här gången! Fräsch och glad i hågen begav jag mig hemåt. Tog en liten fikapaus på en kaffestuga som ligger precis jämt där en svänger mot Alingsås(Om en kommer från Sollebrunn)

 Där beställdes kaffe och lyxmacka-fullkommlit perverst dyrt, men lika pervo gott!!!Kvitto för kaffe å macka=109 riksdaler

-Kan jag ta det på faktura?hade jag nog frågat om jag inte vart där en gång förut och fått reda på prislappen...men då stod min enormt snälla mor för kalaset....

Satans gött e det där i alla fall!


VA GÖR EN INTE FÖR MINDRE SOPPA...

Jag har en god vän i Sollebrunn som jag en gång i tiden gjorde en logotype åt, till hans då, nystartade firma...Det va ett tag sedan och det är roligt att se att det har gått bra för vännens firma!

 Då jag åker förbi Sollebrunn både på dit och hemvägen till Kiropraktor-Kiki passade jag på att hoppa inom, det va ett tag sedan vi träffades.

 Har skaffat nytt åkdon sen vi sist träffades,då det e så att min älskade(det var gubbens egentligen...)BOFen var tvungen att gå till slakt...


KAMIKAZEBIL

 BOFen var en fin bil...tills min 33:e födelsedag, då han bestämt sig för att ta livet av sig!

 Hmmm...man kan skylla på mycket när man inte lyckats bibehålla ett fordon där man tänkt framföra det. Jag hade tänkt mösa mig fram i is och snöslasket på Rösebovägen, men det är bara å inse att så inte blev fallet.

Plötsligt tornade en bergvägg upp framför mig och jag insåg att jag hade SMISKPÅSE i bilen...Sen small det bara! Host å pust och Fy f...n va ont det gjorde. Sparka upp dörren med fötterna och ut ur det pyrande fordonet, ruskade på mig och försökte tänka klart.


RALLY?

Jag körde inte fort, kanske 60-65km/h men det va för fort den dagen i förhållande till underlaget, det e bara att suga på fakta.-DET GICK ÅT HEL...TE HELT ENKELT.

 Ringde till gubben och deklarerade att jag visste nu va jag önska mig i födelsedagspresent ( han haft ett visst huvudbry med detta nämligen.)

Som tur var dök en bekant upp som hjälpsam-gubbe-nummer-två på platsen, och gubben slapp åka från sina plikter för att släpa hem de två liken.

 Rally-Ken blev mäkta paff över vem föraren va i den icke-längre-vackra-9000

Han och polare gav mig en sista åktur med BOFen hem till gårdsplan. En skrapande färd, men det gick förvånansvärt bra när vi väl hittat nåt att binda snöret i...(Det mesta av smällen tog undertill på BOFen-så det va typ inte mycke te bla subframe kvar, ja det va inte det enda som saknades underte om man säger så, men hjulen fanns kvar i alla fall-jag tror motorn funkar sen oxå om dom byter oljetråg...Han veva fint när en vre på nyckeln,starta faktiskt, men dödde efter några varv)

 Nåja det blev te å shoppa ny bil efter att sorgens tårar torkat.


GRÅ PACKÅSNA

 Och det va den nye, Grålle-V6, som min Trim-Vän plötsligt påstod va slö som en gammel åsna! Jag protesterade inte, då jag fatta vinken.

Så efter lite muckeli muckel så fick jag några pållar till å hantera.

Väldigt trevliga pållar oxå, lättfödda tom! Och smarta! De får dom andra pållarna att bli lite mer lättfödda oxå-och det e inte dumt. Så nu går Grålle-V6 som en ängel. Jämt och fint, bättre än förut är det faktiskt bara att inse! Tack min kära Trim-Vän, Du e bra på ditt jobb!

 Och jag blev faktiskt väldigt kär i din lilla svart pärla-har inte haft så trevlit på länge! Bara så Du vet, om det nu va så att jag inte visa det så tydligt...


...över 7000rpm och det händer fortfarande grejer...

dream,dream...sweet dream ;)  men det va ingen dröm-det var verklit...!!!


På Återhörsel!

Eiram :)



Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards