Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Marie Bolk - 21 juli 2007 17:29

Nu jäklans har jag överlistat dumburk och nalle-hårdingen så här ovan har Ni kära läsare;Fallens Da´r ,Trollhättan -by night!

Av Marie Bolk - 21 juli 2007 15:36

DAGEN EFTER....

Klockan e 15:38 och jag e fortfarande i nattlinnet! Det va gör trevligt igår med många roliga inslag, helt klart. Det blev sen ankomst till gårdsplan-därav denna enorma trötthet, då jag inser att mängden öl inte står i propotion till hur trött jag e. Skulle druckit mer öl, så hade jag nog fått mer valuta för tröttheten. Misstänker att jag bara ser mig en chans att va slö slapp och likgiltig...


FALLENS DAGAR

...ja så hette det årligen återkommande eventet i grannbyn. Min älskade gubbe som idkat ofrivillig godtemplar fasoner i ca 4,5 månad pg av en hjärninfarkt, smög i går omkring på systemet, rädd för å bli ertappad av, jag vet inte vad, män i vita rockar kanske...!,för å handla några små stackars öl till oss båda. Han hade nämligen tänkt att nu borde han faktiskt kunna kalasa lite i alla fall, eftersom att eventet i grannbyn är viktigare än vilket högtidsdag som helst för en inföding som han, och det tyckte jag med. Gubben kalasade lite som han sa, och det hände inget oförutsett på hela kvällen. Tack och lov-men man e ju lite sjitnödig ändå-tänk om det blir fler blobbar i hjärnan...Men man måste sluta oroa sig-och leva, faktiskt...men det e svårt ibland. Men igår hade vi sköj, det va Sopemadingen med buksvågrar och kompisar, och det va JennyPenny och RaraSara och sen dök den "soffliggande" Hovis upp oxå. Trots att han envisades med att inte följa med från början....Träffade även på bla GG-Emelie med kompis på gatan nere vid kanalen, hon var lika glad som vanligt och slängde med sitt vackra blonda långa hår! Även kärt möte med en fd arbetkamrat från den berömda utvecklings avdelningen avhandlades, med mera med fler!!(På minuskontot fanns ilsk,tungrövad, troligen sickendäringa klimakteriekossa, vid bordet på Swinia men det uppvägdes av Sopemadingens imitation av norsk glädjeflicka inför äkta Norrman från Oslo!Ho e inte riktig...Jag tjöt av skratt! Det va en lyckade kväll! Återkommer med bilder när jag klurat ut hur man squisar ur dom ur telefonhelv...etet!

 På Återhörsel!

Eiram ;-))

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards