Alla inlägg den 25 juli 2007

Av Marie Bolk - 25 juli 2007 22:57

Igår hade jag besök av föredetta inhysing JennyPenny med syssling RaraSara. Det va gör trevligt och det skvallrades och hinkades kaffe och te.

 Dagen till ära fick Lilla Harald och Priscilla komma ut ur sin lilla bur, och sammanstråla med de andra i Team Höna. Tim följde vakande alla steg som togs, den där Bordercollien som finns bortibak kom fram i sin dager och det cirklades nogrant runt för å hålla samman fårskocken...flåt,jag menar hönsskocken!

 Ett tu tre stod dock plötsligt Rara Sara och tjoa och gjorde sin korta reportoar av konster på studsmattan ivrigt påhejad av undertecknad,JennyPenny och Svarten-Anneli. Då kameran kom fram fegades det ur och RaraSara slutade med konsterna. Tyvärr...

Sedan arbetades det för glatta livet och när jag va trött på det skulle Tanten och Sixpack ha sin kvällsmat.

 Tanten har lite avårt att äta med stängd mun, så hon äter enna i två omgångar så det tar evigheter innan hon glufsat klart.Bifogar stilstudier nedan...

På Återhörsel:)

Eiram

Av Marie Bolk - 25 juli 2007 22:40

Så har man vart å researchat ute i Obygda. Då mitt jobb för tillfället kräver att jag gör vissa djupdykningar i min lilla hingsts liv, så har man varit och skaffat sig nödvändig information både hos Mannen med Fru och hos Sopemadingen. Sopemadingen släpades med till Mannen som informationsbackup utifall nåt behövde infogas. Det var lika trevligt som vanlig i det gemytliga köket. Mannen hade även avkommor i två led på besök! Det förtäljdes den ena tokiga historien efter den andra och även mycket matnyttigt för mitt arbete.

 Som vanligt orsakade Sopemadingen en del kramp i magen, livligt påhejad av Mannens fru. Ja vill en ha tråkit ska en då rakt inte åka ut i Obygda i alla fall.


INFORMATÖRER

Jag passade på å tvinga Herrskapet Man och Fru att leta fram alla bilder dom hadde på Sixpack. Fann bla annat en från Sixpacks glansdagar. Passar oxå på att inflika en bild på Sixpacks far Pecka Jr. Gjorde även ett studiebesök i Sixpacks gamla villa, det står tyvärr inga pållar där idag, men det hade varit ett mysigt stall en gång i tiden, det kan jag tala om...Tackar Herrskapet och Sopemadingen för all matnyttig info jag nu kan använda mig av!

På Återhörsel;))

Eiram


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards