Direktlänk till inlägg 26 juli 2007

CHEVA NOSTALGI TOUR

Av Marie Bolk - 26 juli 2007 19:53

Så har man på bästa sätt fördrivit en halvdag tillsammans med exkollega Bjärn och hans ChevaFlak. Då vi tänkt å fika slog vi flera flugor på en gång och drog till närliggande byhåla åt västkusten te. Han skulle nämligen ha en aktersnurra till sin trimmade eka och det skulle mötas upp på en pendelparkering ve E6an...Jäklarns mysko?


AKTA AKTERN

Nåja, undertecknad va ju med så avtalad tid gick liksom inte att pricka direkt, då jag likt ett draggankare sinkade hela tidförloppet. Nåja, nu va jag inte helt upplyst om att jag skulle stå i givakt när Bjärn dök upp...så det va inte mycket till kläder på kroppen när jag förgäves försökte få min ohängda inhysing att uppehålla Bjärn där han, med Lilla Kycklingen i full attack bakom, rusade mot huset.

-Den jagar mig!Är den aggressiv?sa Bjärn

-Njäeee han e allt snäll, men han gillar å nafsa i byxbenen, särskilt på karlar.

Bjärn stirrade faktiskt lite fundersamt på mig, när han fick denna upplysning.


TORP TOUR

Efter det lilla pendelparkeringsmötet rattades ChevaFlak mot en känd stor hästaffär. Där inhandlades ett par blim blim vojlockar och ett par till favvomjukisridbralls och en svanskådis för hästtransportering i hjärtligt grönt flistyg. Skulle köpa remontnosgrimma för att kunna fixa kapsoner där oxå, men det va visst omodernt nu för tiden...Jag anser att hästar troligen skiter i mode och det gör jag med och upplyset den stackars butiksbiträdet om att dylika grunkor skulle minsann inhandlas på annat ställe-Så det så!


Sen togs räkmacka och kaffe på fik innan ChevaFlak rattades över vägen för att gå in på nästa skojjiga affär, se bild nedan. Här rycktes det åts diverse prylar, däribland nåra vindrutetorkare som min kära Gubbe norpa från HANS ex SAAB den djupt älskade BOFen för att placera de samma på Big Pack Lådan (Mishubishin...) Grålle V6 ska få såna, dom e dretbra! Upplyste oxå Bjärn om att hans faktiskt nog sjöng på sista versen oxå-Men han bara fnös å ryckte på axlarna.

 Men jag vet någon som svor ve och förbannelse över sina dåliga torkarblad på vägen hem....Det behagade nämligen komma mer regn-det behövdes-jag hade ju precis torkat upp sen förra regnskuren...

 Det va nästan eftermiddag innan vi anlände till Godset igen. Där pumpades ChevaFlak däck innan återfärd kunde börja för Bjärn

-Den får ju inte bli låghalt...

Det va i stort sett denn dagen det, förutom lite arbete förstås!

På återhörsel!

:))Eiram


 
 
Ingen bild

pms

27 juli 2007 11:29

Tycker du det är snällt mot gubben att ge dig ut med okända karlar sådär medan han sliter ut sig på grovarbete. Men ni kanske bara är vänner och det kan ju gå då.

 
Ingen bild

ma kärringa

31 juli 2007 13:42

Räkna med att få heta draggankar´t när du ej vill passa tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards