Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av Marie Bolk - 3 augusti 2007 12:19

JÄRNLADYN...

Som sagt var är träning för Carin alltid lika givande...

Den här gången lyckades min kära Tant sova sig igenom hela träningspasset...Hon hade nog fått en shock för att det plötsligt blivit sommar. Jag som försökte göra allt för att väcka den björn som sov, blev lite spänd i axlarna och antagligen inte bara där...och detta gjorde i sin tur att "björnen" sov ännu tyngre...MEN!Helt otroligt!Jag börjar ta mig upp ur "sluta-träsket" jag hänger nog bara på kanten nu, och detta tack vare Kiropraktor-Daniel! Tanten har formligen vägrat att göra slutor både för hand och uppsuttet, hon har vart lite tajkon i ryggraden, och efter detta rättats till har det blitt en annan häst! Så hon gjorde faktiskt några bra steg i sluta nu, fast att jag satt på! Helt otroligt-i sömnen och allt!

-Tänk badboll!sa Carin och vips blidde det en sluta!

TACK CARIN!(För mer info ang badboll-gå gärna in på länken till "Ann-Louise i Hagen")

Vi håller även på att träna in korrekta galoppfattningar-vilket jag e urusel på-har helt enkelt inte den simultankapacitet som krävs, och det värsta av allt är att det ska va ganska enkelt...ENKELT!?In my äääss! Nåja, ibland gjorde jag tydligen rätt sak i rätt tid för Carin sa att hon gjorde rätt...Hmmm,ja hästen ja...Hon är verkligen en järnlady!!!


DUTTAR PÅ SIXPACK

Och så va det lilla snutten Sixpack då...Han har blitt duktiger han med-jag tror dom tjyvtränar i hagen när jag inte ser...

 Jag red vår reportoar med öppnor och slutor i skritt och trav, travupptagningar och lite samlingar med sk touchering, dutta i blindo skulle man nog kunna säga i stället...

 Ty Carin sa med myndig ton att jag inte hade rätt takt på duttandet...tro f...n det, jag övar bara på å hålla spöt bakåt och röra på det samtidigt och ev nudda det förvirrade kreaturet-återigen-jag har inte behövlig simultankapacitet...(Och jag som skulle bli Flygförare i Försvaret en gång i tiden...stolliga ideer-jag hade kraschat kärror på löpande band...)

-Här ska läras ordentligt, sa Carin

-Jo...,sa jag och insåg att jag tagit mig vatten över huvet då jag flaxat omkring med spöet inför Carin.

-Dutta när ytter framben är bakåt!sa Carin glatt

-hmmm, sa jag och insåg att nu kommer jag inte undan längre...

Stackars tålmodiga Sixpack, han fick stå ut med att ha mig duttandes runt runt runt, och hade han haft nån som helst elakhet så borde han skickat mig med enkel biljett genom luften till Ulan-Bator. Ibland lyckades jag träffa i rätt ögonblick(det va bara tur-ju mer lotter en köper desto större vinstchans!) och då blev det jobbit för den stackarn oxå, det kändes för visso riktigt häftig, men ändå lite taskit, då det arma djuret redan var dret schleten...Men han va gla ändå efteråt!

-Tro jävulen det, Du har ju gått av!sa Sixpack och log nöjt på hästars vis


SARA(BOND)

My name is Bond-SaraBond!

Hädan efter går Rara-Sara under nytt undercover namn! Det kommer sig nämligen så att Rara-Sara och Doris som lugnt och sansat skred runt i paddocken.

 Samtidigt skulle Junges taxi dra hemåt.Junge tycker att det låter så ballt om man "dunkar plåt" när man åker taxi,

-Det ska höras när en snygging som jag anländer eller gör sorti!säger Junge

Och Doris kunde inte undgå å höra detta och hennes fina nerver med känsliga synapser reagerade med ljusets hastighet! Studs ut ur ridbanan på bakbenen,där publiken, som tokit råkat stå vid öppningen till paddocken,(Det är lika tokit å stå där, som å stå i ytterböj på Svenska Rallyt!)flydde för sitt liv, lilla Lova fick känna på acceleration som hette duga där i barnvagnen!

 Men allt gick bra och en upprörd Doris lotsades under en uppsats av långa ursäkter tillbaks till kärringsandlådan. Så blev det frustningar i långa banor..

-FRUUUSSSST!!!En behöver enna en urblåsning ibland, sa Doris!

Att tillägga är att en "sarabond" är en rörelse då en häst skuttar likt en känguru i ett mönster framåt,bkåt och åt sidorna-utan att en enda gång stoppa ner frambenen i marken...Doris fuskade dock lite så det liknade väl närmast terra terre-nåja det är alltid kul å se rörlser ur den högre skolan live....

Av Marie Bolk - 3 augusti 2007 11:45

Så va det den månatliga träningseventet på gårn då! Det blev hyfsat stor uppslutning av gladlynta brudar i ålder från 3månader till 30++. Några fotfolksnykommlingar dök upp i form av blivande inhysing med mor och väninna. Alltid skoj med nya ansikten!

 Här nedan följer en liten fotokavalkad över några deltagare. Tyvärr hann inte kameran fiskas upp i tid för att få ädla Timora med ryttarinna, och min kära Tant med bihang(jag). Men övriga fyra kombat(tanter) fastnade på linsen.

 Tyvärr blir det nog inte nåt träningsevent på ett tag för vår kära och äcklit duktiga tränare ska scwuisa ut en "badboll" i slutet av månaden...Önskar henne ALL lycka med det lilla nya livet!!!!Och TACK för en, som vanligt, lyckad träningsdag!


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards