Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

PINSAM TRÄDKRAMARE

Av Marie Bolk - 13 augusti 2007 18:31

Idag har jag bölat för alla i skogen, älgar, råddjur, grådvärgar och all sjöns kritter. Det är nämligen så att vi fått besök av Team Timberjack...

Team Timberjack äter träd...

Vår skogstomte F,som håller koll på vilka träd Team Timberjack ska äta river nog sitt hår i förtvivlan över velig och obstinat skogsägare.

 Jag har nämligen utsett ett littet område på den berömda Björnråsen till mitt eget privata naturskyddsområde.

 Efter litte övertalning hade jag dock gått med på att Team Timberjack även skulle få äta där. Vi va alla överens...förutom mitt hjärta...


VÅTMARK

Men naturskyddsområdet skulle i allafall få bli dokumenterat innan det försvann, så jag hoppade på min trimmade 450-Rullator och begav mig dit med kameran som vapen.

 Där stod en trevlig man, som att bedöma  av hans skicklighet, fällt mången trä me sin såg.

-Måste rensa här in till bergväggen så di kommer åt me aggregatet!sa han

-Granna träd här! Fin fint virke i dom, di e hårda som flinta!

Jag försökte tyst kväsa de oundvikliga satans tårarna som vällde upp från ingen stans

-Mmm, jag ska fota, önskar vi inte fällde dom, snörvel..harkel.

Jag tog nåra bilder på de fallande gammelgranarna, vände på 450-rullatorn, och beslöt mig för att aldrig mer besöka platsen efter att alla gammelgranar blivit 2"4:or och gud vet allt. Medans jag sakta rullade ur skogen började tårarna rulla...de rullade bara fortare och fortare och de gick inte å hejda.

Stannade 450-Rullatorn och slängde mig runt halsen(styret)på den och tjöt som en övergiven unge i 5årsåldern.

 Tillslut tog jag mod till mig och ringde min tålmodiga Gubbe. Jag bölade och hickade och snörvlade så det är ett under att han hörde va jag sa.

Jag som förväntat mig en förmaning om stolligheten i mitt känsloutbrott, möttes i stället av djup förståelse(Efter en 20minuters bölande)

-Ja det är ju en sak å se va som försvinner på en karta och en annan sak å se det live...sa han tröstande och lovade och ringa skogstomten F och avstyra det hela.

Stackars skogstomten F, han måste velat skaffa annat yrke sådär i nåra sekunder. Motsträvigare och stönigare skogsägare får han väl leta efter...

Men mitt lilla naturskyddsområde på sisådär 1/4 hektar får stå orört. Min ofrivilliga trädkramaraktion lyckades.


TANKELÄSARE

Men jag har en bulvan i ena Timberjacken, han som äter träd...

Han har fått ett mysko fel och vägra flytta sig ur fläcken. Jag tror han e rädd för å äta upp fel träd för tillfället för han står på gränsen till Eirams Naturskyddsområde...

 Dom tror han ska kunna börja äta i morgon igen...

Egenställd diagnos:Kolik av för mycket myror i käften....


På Återhörsel ;)

Eiram



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

13 augusti 2007 23:37

Förstår dig! Det ä utav det mest oåterkalleliga som finns! Det hade inte blivit riktig skog där under vår levnad - vilket hade varit tragiskt! Skönt att det löste sig.

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pappa

16 augusti 2007 20:33

Hej Marie!
Det är mycket rolig läsning på din sida, måste jag säga. För att inte prata om alla bilder som du lagt in. Beträffande "naturskyddsområdet" som du mutade in, så tycker jag att det var bra gjort av dig. Det kan faktiskt vara känslosamt med platser som ändrar sig eller rent utav inte längre finns/får finnas kvar.

Hälsningar
från Pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards