Alla inlägg den 11 september 2007

Av Marie Bolk - 11 september 2007 20:35

BEDRÖVLIGT

Jaha så sitter en här och Bloggar igen...asså inte det?Längesen?Jaha...ehum jo men det finns räkningsbidragsarbete att göra...mycke sånt! Jag får säga at jag arbetat som ett littet änimal det sista, ritat och ritat, långt in på nätterna, allt för att klara att leverera i tid. Så nu lyckades jag nästan att hålla tidsschemat...Men igår lades sista handen ve och serien lagd på löddan. Phuuu stööön stånk...nu e det bara färgläggningen kvar...OCH SEN E DET PÅ´T IGEN!


HALVEFFEKTIV DAG

Idag har det bara gjorts litte knop halva dan, resten av dan har jag vart i nåt slags limbo...Misstänker skarpt att min kära flitiga Gubbe har tänkt smitta ner mig med sitt Ebola visus han ådragit sig med feber och annan dret som påföljd, känner mig litte däven. Det är tydligen nån dret som går, i allafall borta i Hagen. Ryrvikskan har hatt samma åkomma och har jämt kommit i form igen. Både Gubben och Ryrvikskan har uppvisat blek färg och röd nos och jag vet inte hur detta matscar mina höstfinnar som invaderat plytet på mig. Men jag antar att jag snart får se resultatet...


SVART ODÅGA

Idag har även Jackie vart på besök för att liva upp lilla Tims tillvaro. Jag som slog på stort och lagade mat i rimlig tid idag, tappade givetvis för ett par sekunder fokuset på byrackorna-och vips så vart dom väck. Det ropades visslades och skreks över hela nejden men inga byrackor. Jippi!Det va ju inte precis det mest önskvärda senariot, då Tim blivit hyfsat bra på att hålla sig hemmavid.(Kan bero på att han mest sitter fast i 0,03 kilometer lång lina nu för tiden)Nåja efter en halvtimme gav de falsettliknande vrålen resultat och de två rymlingarna kom kutandes.


Här ovan ser man en bild av den svart odågan som inkallningen bara funkar till hälften på. Har som motvikt satt in även en bild på en lite större brun sak som inkallningen fungerar klockrent på...hmmm vet inte hur det gått till men inkallningen är tydligen lättare att lära en häst än en hund har jag bittert fått erfara...och pinsamt nog måste jag tillägga att inkallningen går mycket bättre på min 29åring oxå (häst) än på hunn....nåja..en kan ju inte va bäst på allt...ja menar, även den ofelbare kan taffla tet iblant...eller så heter det lagen om allting jävlighet...


På Återhörsel!

Eiram ;-))

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards