Alla inlägg den 13 september 2007

Av Marie Bolk - 13 september 2007 15:02

Av Marie Bolk - 13 september 2007 14:42

För ganska exakt två veckor sedan hände det ofattbara...Räven kom och kalasade på våra pressious-hönor...Då min kära Gubbe klotat till det bort i andra änden på domänerna, allt för att få hem ÄNNU mer ved, än vi redan fått hemforslat...Han hadde satt sig fast med lilla 450-rullatorn med tillhörande mastodont timmerlass. Nåja, jag har faktiskt både överseende och förståelse för incidenten, för även den bäste kan ju osv...


MER 4WHEEL DRIVE

Det va bara att masa sig ut i skogen med den större röda fyrhjulsdrivna saken och försöka få loss den lille dito kompisen. Då inte så särskilt mycket hjälp behövdes så va både Gubben och Jag snabbt tillbaka på gårn igen.

...intet ont anande...


SLARVIG OCH BLIND

...trött som en e på kväll, så stängdes det till hönorna, det va mörkt och det skymta nåra höns i hönshuset. Jag tänkte inte på antalet höns...noterade dock att det va nåt vitt som låg utspritt efter backen men trodde i min enfald i mörkret att det var vår lilla byracka som styckat ett par nr av Vakttornet...


BRYSKT UPPVAKNANDE

 Ca 6 timmar senare väcks jag av en helt försörd Gubbe som meddelar dödsbudet...det var inte det roligast att starta dagen med...

-Nu har räven nog tatt Lilla Kycklingen och Priscilla...dom e puts väck...

Huu va sorglit...Lilla Kycklingen som va så go...Supersocial och dörolig, han kom alltid fram till folk och skulle kolla va det va för några, om dom gick å bita i bena eller om de hadde nån goe mat...Svarten, en stor svart häst vi har på gårn, och Lilla Kycklinge va dödspolers, åt i samma skål...hur gullit som helst...Hann tyvärr aldrig fota detta...gissa om det grämer mig...?

 Men det är tyst, så fruktansvärt tyst...Lilla Kycklingen hade nämligen föreläsning ca 20h per dygn-och nu hör man bara Elvis-Lilla Kycklingens pappa, gala på sitt hesa lilla vis emellanåt...


  Lille harald blev av med sin mamma som låg och ruvade på ett nytt littet ägg...hon dog på sin post kan man väl säga...


Vi saknar Er så mycket!!!


Lilla Kycklingen f.2006 e.Elvis u.Victoria

Priscilla f.2003 okänd härstamning


                                  R.I.P


På Återhörsel ;I

Eiram


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards