Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Marie Bolk - 12 oktober 2007 14:36

Jaha så var dagen kommen då lilla Vicky (Ocean Avenue) begav sig ut i stora världen på egen hand. Hennes ägare Hovis hade knappt sovit på en vecka av oro för sin lilla hästliknande dotter. Hur skulle det bli och hur skulle det gå med; lastning,komma från mamma, vad skulle mamma äga,skulle hon trivas på nya placet, skulle dom va snälla ve na` osv osv.

 Dylika rotationstankar skulle nog hålla vem som helst vaken, ty man vet va man har men inte va man får. Det hjälpte föga med undertecknads lugnande ord; -Det årner säj, å årner det säj inte så löser vi problämet då...

 Men det är ju lätt för en annan å säga, som förvisso är hiskelit fäst vid den undersköna pållan-men kan, som icke-ägare ,se nyktert på tillvaron.

 Hade inte velat ha nån form av blodtrycksmätare nära Hovis denna dag-tror den skulle haverera, på avstånd.


KLOK DAM

Men lilla Vicky skötte sig med bravur, inte en fundering om att inte gå in i LÅDAN. Rätt in bara, och då skall tilläggas att det va första gången hon åkte själv! Så det formligen knökades in godis mm när hon som ett ljus stolt stod i Lådan utan att ens trampa runt. Nåja nån gång gnäggades det, men jag hade blitt bekymrad om hon inte gjort det....

Jag såg Hovis dra en ENORM suck av lättnad och så var vi på väg...


ARRIVAL

Så bars det av till Essunga, där det nämligen förhöll sig så att min lilla hingst Sixpacks föredetta skötare huserar tillsammans med sambo och störtskön litten pojk!

 Väl framme med den konstant höätande Vicky i Lådan, dök hon upp, Sixpacks föredetta skötare Fröken T med blont litet busfrö i släptåg.

Vicky lastades ur och leddes bort till hage med jämnårig kamrat.

Det hela gick löjligt lugnt till. Det enda som va läbbit på nya stället va den vita stora byttan som stod på backen och såg farlig ut. Det visade sig vid en närmare undersökning att den innehöll hö....


VISSA HAR MER IQ ÄN ANDRA

 Vilket fick undertecknads hjärna att arbeta...Fröken Ts höhäck va ju genial! Varför i hela friden hadde jag inte tänkt på det förut!?!? hade ju blitt erbjuden ett gäng dylika vita attiraljer men inte klurat va jag skulle ha dom till, och vips!!!Bara kapa dom på mitten och shoff så har en två MATSKÅLAR modell större till häst. Åhhh vad det är bra med folk man kan härma-så flåt Fröken T, det står ett gäng 1kubikingar redo att klyvas på gårdsplan=jag har alltså snott din/din sambos ide!Ursäkta...


BULLRACE

Fröken T gjorde sedan misstaget att bju in undertecknad och Hovis på kaffe och...BULLAR (Det va dock inte "Mannens Frus" DelikatessBullar utan frysta köpebullar-flåt igen Fröken T, att jag avslöjade att det inte va hembakt...)

 Bullarna (det va nog 5 eller 6 stycken) försvann från fatet inom loppet av några millisekunder. De smaka görgött-och Hovis och undertecknad va både mätta å belåtna efteråt-tills vi insåg att Fröken T inte tagit en enda bulle...RIDÅ! Antar att hon inte hängde med i det oförskämt höga Bulltempot...


AVRUNDNING...

Då Hovis som vanligt hade bråttom, styrdes kosan mot Långebo igen. Tråkit tyckte jag, som gärna hade stannat längre hos Fröken T då det var SÅÅÅ fint och trevligt där och roligt att se så många välmående TRAVHÄSTAR! Kan tala om att det va nog det mest välskötta travställe jag sett. Ingen lyx, men det andades förnuft och känsla! Och det är ju det som är viktigt-att hästarna trivs!

 Kan tala om att det känns tryggt att Vicky hamnat där.

-De löste sig sa kärringa som sket i vasken!sa undertecknad till en något lungnare Hovis


På Återhörsel!

:-) Eiram






Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards