Direktlänk till inlägg 16 november 2007

MEGA RULLATOR

Av Marie Bolk - 16 november 2007 11:34

Jaha, sä har Gubben vart på shoppingrunda....

Shoppat en riktig Black Beuty har han gjort. Det är ju så när en blir till åren att man inte orkar lyfta på samma vis...ehum.

 Så då vi har nåra träd på tomten som kan komma till användning, och för att underlätta det arbete som uppstår då man kapat av de arma träden, så fick min kära Gubbe tillåtelse att införskaffa en för tidig (h)julklapp.

Gissa om han vill ut å leka med den på stört!

Det praktiska med såndär apparat är ju faktiskt att man kan använda den till fler saker än att forsla hem stortimmret från egendomarna! Jag ser små vita dinosaurie-ägg dinglandes i kranen...därefter läggandes på en liten vagn för vidare transport hem till gården...bla!

E Gubben ostyrig kan jag ju även ta ett stadigt tag runt midjan på han me gripklon och hissa upp han en bete från backen. Där kan han ju hänga då tills han blir mer foglig att hantera...hmmm,tur han inte läser min blogg så ofta-då kanske han får ideer...


 LJUSETS MAKT

Igår va även jag och Gubben ute på gemensam shoppingrunda. Det inhandlades ett gäng meter kabel och armaturer och lampor. Vi (läs JAG) e så evinnerligt trötta på å famla i mörker...

 Vi gör hellre saker under belysning...


MERA (H)JULSTÄMMNING

Vänersborgs Kommun e nåra attans slappataskindianer på detdär med att hålla halkfritt på den berömda R-vägen. Fy för satan-hur vore det om dom bemödade sig me å köra på litte sand kanske...eller ska en behöva införskaffa rally-nabbar te lilla Grålle V6

 Gubben tycker förresten att jag blitt ett tant våp...nervvrak eller nån liknande synonym, då jag fortfarande sitter och gnyr och gnäller i passagerarsätet om hurivida det finn halkrisk eller inte.

-Flåt kan inte hjälpa det....jag borde ut och köra rally nånstan på nån is eller nåt, alternativt åka med nån rallyförare en vända som terapi antar jag.

Lider faktiskt av fjomperiet själv om jag ska va ärlig. Men ja ja det går väl över bara jag får vinternabbisarna på Grålle-V6 så jag kan ut å börna-eller kanske skulle en ta lilla Röda-V4 istället...Den e ju bättre än den värsta bandtraktor och dylika bilar har räddat mig från diverse snöincidenter med sin lätta vikt oich otroliga driv...I många fall va det bättre förr...

På Återhörsel!

Eiram-motståndare till hjulet ;-)



 
 
Ingen bild

Ann-Louise

18 november 2007 05:47

Åter ett stort monster på Långebo. Här ska köras timmer!!!
Den lilla röda var naggande go och bilden skön, känns absolut lite nostalgisk!

 
Ia

Ia

7 december 2007 22:00

Vilken brud!Guld finner man minsann på byggda och inte bara i sta´n:)
Ha det,god jul!
kram

http://htttp://ias.bloggagratis.se

 
Sara Börje

Sara Börje

8 december 2007 19:25

Hej Marie!
Jag heter Sara och tycker att du är helt fantastiskt bra på att rita! Jag läste nyss klart din serie "Sixpack" och såg att du rider akademiskt, jag har ett tips till dej då, Christofer Dahlgren kommer ofta till gården Gesta vid Strägnes och är otroligt duktig. Och så undrar jag om du har rit-kurser?
MVH, Sara 14 år :)
PS. Jag tycker att du är bäst på att rita, bättre än Lena Furberg!

http://www.saramborje.blogg.se

 
Ingen bild

Eiram

10 december 2007 20:57

*Sara;Tack för de värmande fina orden!Ibland har jag haft lite föreläsningar om hur man tecknar bla.serier och hästar, då har det varit exvis en förening eller liknandesom inbjudit mig som föreläsare.

*Ann-Louise;självklart e den lilla röda naggande god...det e ju en SAAB....;-)

*Ia;God Jul på Dig me!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards