Direktlänk till inlägg 10 december 2007

FET?

Av Marie Bolk - 10 december 2007 22:14

Har 6 stycken katter på Gårn. Den ena lustigare än den andra.

Men vi har en som tror han e kung över kattsläktet. Randi är han döpt till en gång i tiden-numera går han under namnet "Fetto".

 På sommarn håller han sig i trim och ser utomordentlig vältränad ut. Han forsar fram med ett enormt steg för å va katt. Har aldrig sett ett sånt "steg" på en katt. Helt klart 10 på traven.

 Nåja, så fort det blir vinter händer nåt underligt...Han bara växer och växer-får liksom oanade proportioner.

 Vägde kattskrället-7kg!?!

Han ser ut som en jag vet inte vad!

Men det verkar inte bekomma denna korpulenta individ det minsta.

-Bahhh-te somarn vetni-då ejag grann igen-en får väl passa på å äta när en kan! kurrar han lite dovt där han flyter ut över golvet framför elementet i sadelkammaren.

-Suck, säger Gubben och Jag-för vi vet att han talar sanning...

På Återhörsel!

Eiram

 
 
Ingen bild

Malin

11 december 2007 12:28

Ang omröstningen .. hittade din blogg i Min Häst!
Jättefina hästar har du! :)

 
Ia

Ia

15 december 2007 11:14

Kastrerad?Känner igen det där..Tiger har alltid en reserv mage ifall det skulle bli ont om mat.
Kram

http://ias.bloggagratis.se

 
vendela

vendela

25 december 2007 14:27

Hej! Du gör jätte fina serier i min häst!
Kul att se intervju med dej..

http://www.veida.blogg.se

 
Sandy

Sandy

13 januari 2008 00:22

Tack gulliga du förde snälla orden!! Tittar rätt ofta in på din blogg, för jag skrattar så det sprutar kaffe ur näsan när jag läser dina störtsköna kåserier! Och bildernaär snygga oxå! Fast.. inte på fetto. Inget fel på kameran, men objektet liksom... sprider sig över pixlarna.. *skratt* jag vet hur det är, vi har haft feta bonnkatter hemma med... fast den lilla magerskånken vi har nu är inte mycket till fetto än,men vi har sett hans far. Och han väger tio kg, utan fett... så han har väl o brås på.. Lycka tillmed ridningen,du e så duktig, men du vet att jag förstår mig inte på allt det där... klappklapp mulen ska vi kramas ellerlunka-skogen fattar jag. Inte skänkelvikning och svansföring..
Största kramen! Vill ses snart!

http://aldrigutanpennan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards