Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

GENIER RÅDER ÄVEN ÖVER KAOS

Av Marie Bolk - 13 januari 2008 16:51

STÖDJANDE ORD 

Jag har inte skrivit nåt på länge, men det har sina randiga och rutiga orsaker!

 Har varit intermittent utbränd,för här på Godset har det bara hänt aldeles för mycket...

Vet inte ens vart jag ska börja...

Men jag kan radda upp litte stödord till å börja med.


*Ruljans på häsbesättningen och så även på folkbesättningen.

*Sixpack blidde tok-sjuk Onsdagen före Julafton. Veterinärer och jag har slitit vårt hår i ,VARFÖR?

*Jul och Nyår var trevliga tillställningar

*Och så detta satans dretväder...

*Sixpack orsakade mycket tidig väckning av stackars veterinär för han lyckades med konststycket att sätta i halsen igen...

*Min vän Ridlehrer-A har dock fått sin älskade gård!Det va äntligen nåt kul som hände!!!!


Ja det va nåra käcka små stödord till att börja med...


ARBETSHÄSTAR

Idag har det snickrats å det grövsta! Sixpack har fått en gedigen rasthage som han ska få vistas i när det behagar att inte komma sk nederbörd...

Stackarn...när ska han få inviga den då? Det ser enna litte mörkt ut...på himlen så at säga.

 Men lilla gulleponken är vid gott mod-så gott det kan va att få ofrivillig husarrest. Jag hadde ALDRIG fixat att va inlåst i en cell och inte få komma ut, så man kan börja snacka tålmodighet på hög nivå hos dessa underbara kreatur som kallas hästar.


Tålmodighet är ju något min kära Gubbe sitter inne med oxå, som står ut med att pyssla och fixa och dona som den ofrivillige hästägare han är.

Men det va många morr under tiden det spikades, ivrigt påhejad av Bästepolarn-som råkade kliva in i ett arbetsläger, istället för å få en rekreationsrunda med motorsågen i skogen.

 Men byggare som de båda är stod sjukhagen tre timmar senare bastant på plats. Grusad och allt! Jag bidrog väl med pekfingret,glada tillrop och mothåll när di vresige spikarna skulle donkas på plats.

Gubben och Bästepolarn! Sixpack kommer å bli döglad, jag lovar!!!TACK!!!


MORGONSTUND HAR DRET I MUN

Sixpack själv började dock Söndagmorgonen med att ge sin husbondmora ytterligare ett bidrag till den begynnande psykosen/hjärtinfarkten/what ever. Han bidrog således även med att väcka upp den stackars jourhavande Distriktsveterinären J ur hans skönhetssömn klockan 0715.

 Foderstrupsförstoppning var diagnosen som husbonnmoran ställde inom loppet av några minuter efter att ha vänt upp och ner och in och ut på sin stackars arma krake. Då detta inträffade för ej så längesen och inte va särskilt angenämnt vare sig för folk eller fä(eller plånboken)-hadde jag detta färskt lagrat på hårddisken. Det ringdes ögonaböj till högre makter.

-Jo ehhh...hej det är Marie med Sixpack...igen...öh...väckte jag Dig?

-Mummel mummel...å nä....skulle ändå upp...jag kommer...svarade en stackar yrvaken Distriktare.


Det masserades och väntades, gungades på strupen, masserades ivrigt påhejad av High Stockxx,som smågnäggade på andra sidan gallret så fort som Sixpack pipande tjöv sig av kramp i halsen.

 En evighet senare så såg det plötsligt ut som om han slutats andas häftigt och svetten började torka ve öronen...

-Dör han nu...? tänkte jag

 Men kunde det va sant?!? Vågade jag ringa å avblåsa den utryckande Distriktaren...

 Tillslut ställer sig den SjukeHalteochLytte och äter igen-och jag kunde andas ut och ringa Distriktaren och ge kontraorder innan han äntrade gårdsplan...

-Faran över...för den här gången i alla fall...ta i trä...


Så nu e jag enna trötte igen...får försöka å sova, få se va morgondagen har tänkt å hitta på åt mig. Låter  kanske hemskt men jag har enna börjat bli skeptiskt till detdär med att vakna upp te nya dagar...

 Nya dagar har blitt likställt med nya drabbningar. Det e som det står på Trisslottshelvetena-Plötsligt händer det!


På återhörsel

Eiram den vidbrända



 
 
Ingen bild

Marie

14 januari 2008 15:58

Såå, du har vaknat, va!? Usch vad hemskt med söndag morgonen men vad skönt att han är hemma!! Har tänkt på er och fått ett tips med gipset! Linda runt vaxduk och massa eltejp! Detta hade funkat för blöt hage med Zorro efter hovböld!
Kram på er!
Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards