Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

EN SLITEN GRIMMA HÄNGER I MITT STALL...

Av Marie Bolk - 27 februari 2008 20:53

 


Det är tomt...så oändligt tomt...

Idag begravde jag och min fantastiskt underbara Gubbe min bäste vän.

Allt gick väldigt fint till tack vare att Gubben min gjorde allt så perfekt.

Det var inget som jag begärde av honom...utan det bara blev så.


 Hittade ett gäng snödroppar som jag plockade och lade i en bytta.

Dom strödde vi över henne i graven där hon låg så fint med sitt vackra huvud på en liten jordhög, som om hon hade fått en liten huvudkudde.

Hon fick med sig en grimma av mig-som jag skrivit HIGH STOCK xx över nosryggen, ett rött grimskaft och hennes favorittäcke som hållt henne torr och varm åtskilliga kylslagna sommarnätter. Antagligen hivar hon väl dom prylarna så fort hon kommit innanför pärleporten...med adress "Down Stairs, Hell" men det får hon ju göra om hon vill.

 Det var hennes grejor som hon fått av mig, och jag ville hon skulle ha med dom på färden-utifall att...

 Hon fick sist men inte minst med sig sina favoritgodisar, mintpastiller från Granngården.

 Jag och Gubben satt på kanten och tårarna forsade medans vi sa ett sista farväl...

-Sov gott min älskade vän, fick jag hulkande fram medans gubben gjorde sig beredd att lägga over jorden.

Jag släppte grimskaftet jag krampaktigt suttit och hållt i och hon försvann ur min syn förevigt.

 Det var förjä..it svårt att släppa taget, men jag gjorde det tillslut...


 Hon begravdes i Sixpacks hage bakom huset. Vi ska göra fint å hängna in där när jorden har satt sig. Plantera blommor och försöka hitta nån fin sten.

 Jag känner mig MYCKET priviligerad att hon fick bli begraven hemma här. Även om jag antar att hon inte bryr sig så mycket om vart "skalet" ligger.

 Men för mig betyder det oändligt mycket.


Hon finns kvar men ändå inte...Och så kommer det för alltid, så länge jag lever, vara...





 
 
Ingen bild

mannens "Fru"

27 februari 2008 22:20

Det bara händer saker här i livet..som vi inte kan styra..men en tröst är att vi kan göra en fin avslutning..den möjligheten är få förunnat..(då är det bra med egen mark)..kramar om..:)

 
Ingen bild

Pernilla

29 februari 2008 21:57

Så vackert du skriver.
Du är en fantastisk tjej.
kramisar

 
Emelie

Emelie

1 mars 2008 22:07

Ja du skriver så fint....förstår att det känns helt konstigt & tomt.... Kram Marie! //Emelie

http://kawa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja.

26 april 2008 09:56

Åhh, gud vad sorgligt :'[ Du skrev jätte fint och jag förstår verkligen din stora sorg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards