Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

MÅLA MÅLA MÅLA

Av Marie Bolk - 11 juni 2008 20:48

Ja målat har jag gjort, så armen e aldeles slapp!

Tyvärr får ni i dag bara se första delen efter att målarjävulen satt klorna i mig.

 

Dvs del ett:Paddockstaket målat vitt!


Men det har målats mycket mer än så, bilder på detta kommer nån dag!

Måste säga att jag är väldans nöjd med mig själv!

Snart är det bara huset kvar...hoppas inte den lille målarjävulen flyger iväg innan dess........


KNOTT OCH JÄVULSKAP

Det finns fler en jävlar....Jävulsknott till exempel. Fy satan va dom förstör fina sommarkvällar! Men mina små pållar har klarat sig förhållandevis bra! kan bero på alla bekämpningsmedel som dom tvunget måste sprayas med!

Lilla Maja syns knappt i knottmolnet.


VISIT ULLEBULL

Har även varit och införskaffat mig ny vacker höna! Bild på henne kommer oxå inom kort! Black Molly ska hon heta-gissa färgen på henne....?

Passa på, när man ändå va i krokarna av den stora Dalslandsmetropolen-Mellerud att avlägga visit hos Ullebull. Tänkte faktiskt anmäla henne till "Bonde söker fru" i år, men jag avaktar med det lite...Antar att hon hade dränkts i beundrar brev och jag vill gärna att hon ska ha hälsan i minst 50 år till;-) Det är verkligen underbart hos Bondmoran Ullebull. Vilken ruskit gullig liten gård! Hennes trogna djur fanns som vanligt vid hennes sida.

 

På bilden ser ni lille Lobben,blott 184cm i mankhöjd....


PARTY PARTY

är ju inte av gårdsplan allt för ofta, men vi blev bjudna på fest hos Leffeponken med sambo. Då flitens lampa skulle lysa dagen efter, med träning på Ängens gård för Birgitta Järnåker så blidde det lugnt för chauffören i alla fall.....

 

Gissa vem som va chaufför....?


UNDERBARA VÄRME!

Underligt nog så blir jag som en duracellkanin så fort det blir varmt. får hur mycket överskotts energi som helst, och har jäv...it svårt å somna på kvällarna-vilket i sin tur betyder något fördröjd uppgång på möran tyvärr....

Men ja ja, man kan ju inte få allt här i världen...

 

Här är en som värmen fått motsatt effekt på....


FJUTTSKUR-Avbrott på torrperioden

Idag kom första regnskuren som jag sett på en månad tror jag...om det inte e för ännu längre sen-men det vaväl bara en rejäl Wakeupcall för Jävulsknotten....


Å HIMLEN FÄRGADES RÖD

När det blir såna där väderomslag kan man få se granna solnedgångar i spektakulära färger...

 

Här är sen i måndags om jag inte minns fel...


Nä nu får jag kramp i fingrarna så tack och hej så länge

och På Återhörsel!


Eiram-med duracellbatterierna


 
 
Ingen bild

sara

16 juni 2008 23:49

Hej! Jag är nyfiken på hur det nymålade ser ut... Får nog ta en sväng förbi Långebo nån dag och kolla läget. Ha det så bra!
MVH Sara

 
Ingen bild

mannens "Fru"

19 juni 2008 12:55

Ha nu en skön midsommar, är du i Årjäng på midsommarafton, kanske vi ses.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards