Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Marie Bolk - 23 juni 2008 18:56

 

Bilden tagen 0500 på midsommardagen... 

Jaha...så överlevde man i år igen...

Med havererad planering-men ack så trevligt vi hade!

Sopemadingen med Gubbe kom på visit till Godset för tilltugg och drycker i glada vänners sällskap. det hela avlöpte under trevliga former och lite senare på kvällen fick vi SMS från grannarna bortanför gärdet...

 -Ni är välkommna hit, om ni vill!

Trevligt,trevligt så vi glufsa i oss de sista jordgubbarna och knata iväg längs vägen...

 

 Borta hos Grannarna va det fullt party och vi va inte sena att parta vi heller...Det buggades och tjötades-musiken var varierad och bra-folket glada och lustiga! Perfekt party...Så till den milda grad att det blev manfall på manfall och tillslut kom vi som va kvar på att klockan va lite mycket...

 Så det knatades hemåt, med betydligt vidare cirklar än vid ankomsten...

 

Sopemadingens Gubbe hade vart förståndig och knatat grusvägen ett ex antal timmar tidigare....

 

-Mycket märkligt kroppsspråk di har...störa morgonfriden på detta sätt! verkade Maja tänka när vi hasade förbi på mörakvesten...


DAGEN EFTER

...No Comments...




På Återhörsel från Eiram-som faktiskt har samma midsommarklänning sen1991 och givetvis med passande krans på huvet!




Av Marie Bolk - 23 juni 2008 18:24

Sätter in en liten härlig bild på en som har midsommar hela tiden...

"Pappa" Niklas gillar nämligen mat...go mat och möe mat ska det va!

Som tur är håller han sig bara till att dricka vatten (utan minsta procent i ;-)

Bilden är tagen för ett par veckor...och kilo sedan...han e ännu rundare och goare nu! Det är tur vi har Niklas som håller hyfs på småttingarna även huliganerna även kallade.


Niklas försöker nog hålla koll så det inte badas för mycket i vatten karet, men tyvärr så tyckte jag att "badandet" blev lite för mycket, så nu står där en bastant 1kubiks galvat stadigt badkar i stället.

Med stort tack vare Majas-fd ägares-stackars-sambo som blev lovad utfodring med bulle och kaffe bara han hjälpte mig att flytta ovan nämnda kar sisådär 50 meter genom gräset....

 Han ångrade nog bittert att han nappa på lockbetet. Och jag skämdes-för jag mindes inte att det va så jä...la tungt. Efter ihärdigt slit och släp och mången hämta-andan-paus var det på plats. Står nog i evig tacksamhetsskuld till den mannen....


 Måste säga att det var hur kul som helst när Majas "Mamma" med sambo kom å hälsa på mig i Torsdags! Dom var som tur nöjda med vad dom såg och var glada för att Maja hade fått det så bra. Å vad det värmer å höra sånt!!!

Tyvärr klanta sig lilla jag och fick inte taget ett endaste littet kort på högtidsdagen, men "Mamma"Lena hade med sig en bild på Maja när hon var föl!!! Va roligt det va å få!

Visst är hon söt!

I bakgrunden skymtar Majas mor Granum Stjerna.


Det har varit en underbar försommar ju!Varmt å skönt,men givetvis nu lagom till höskörden så blir det taskit väder....vi som shoppat höpress och allt!

Nåja...det löser väl sig. det har vart för dålig höjd på vallen så det hade ju knappt gått å ta med "Super Stig"(vår lilla gräsklippare) men nu..om det blir tork nästa vecka, ja DÅ ska det slås....


På Återhörsel Eiram-som oxå borde hålla sig till bara vatten-läs nästa inlägg...


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards