Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

MIDSOMMAR-ett nödvändigt ont....

Av Marie Bolk - 23 juni 2008 18:56

 

Bilden tagen 0500 på midsommardagen... 

Jaha...så överlevde man i år igen...

Med havererad planering-men ack så trevligt vi hade!

Sopemadingen med Gubbe kom på visit till Godset för tilltugg och drycker i glada vänners sällskap. det hela avlöpte under trevliga former och lite senare på kvällen fick vi SMS från grannarna bortanför gärdet...

 -Ni är välkommna hit, om ni vill!

Trevligt,trevligt så vi glufsa i oss de sista jordgubbarna och knata iväg längs vägen...

 

 Borta hos Grannarna va det fullt party och vi va inte sena att parta vi heller...Det buggades och tjötades-musiken var varierad och bra-folket glada och lustiga! Perfekt party...Så till den milda grad att det blev manfall på manfall och tillslut kom vi som va kvar på att klockan va lite mycket...

 Så det knatades hemåt, med betydligt vidare cirklar än vid ankomsten...

 

Sopemadingens Gubbe hade vart förståndig och knatat grusvägen ett ex antal timmar tidigare....

 

-Mycket märkligt kroppsspråk di har...störa morgonfriden på detta sätt! verkade Maja tänka när vi hasade förbi på mörakvesten...


DAGEN EFTER

...No Comments...




På Återhörsel från Eiram-som faktiskt har samma midsommarklänning sen1991 och givetvis med passande krans på huvet!




 
 
Emelie

Emelie

30 juni 2008 22:13

tja töse majja ;) läget?? hoppas att du hade det trevligt på midsommar & att det inte var allt för pestigt dagen därpå ;) höres !! PS nu måste vi styra upp PARTY snart!!!!!!!DS
Kraaaaaaaaaaaaaaam

http://kawa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards