Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Marie Bolk - 20 juli 2008 14:54

Har varit å arbetat i Skåne Onsdag till Söndag. Det var himmla roligt!

Tack alla Ni som kommer fram och tycker om det man plitat ihop-det värmer och ger ny kraft för att kunna arbeta!!!!

Satt i montern för Min Häst (mitt arbete alltså) på Falsterbo Horse Show

Här har vi jagat ut Mulle ur montern för att leta barn!


Tittade lite på tävlingarna oxå-mest dressyren-den var närmast-och på väg till kaffeståndet. Och på framridningen...tycker nog personligen inte det såg så grannt ut många gånger...men ja ja-vad är en bal på slottet....?


 

Lite klinics hann jag se oxå. Hade glömt kameran i bilen på Bent Branderups klinic. Synd...hade verkligen velat ha ett kort på Marius Schneider(elev till Bent)på sin pålle med vidhängade pippi(typ falk..?) på handen i en Terre a terre. Fick dock med mig kameran vid andra tillfällen!Här ser ni Julio Borba med en Lusitanohingst i en corbette!


Under nätterna har jag bott på världens mysigaste gård som har Bed & Breakfast-nämligen Trolleberg!

 

Ingången till där jag bodde!

 

Kameran vriden åt vänster-här ser ni enbit av stallet!!!SÅÅÅ mysigt!!!!

................

 Här har ni världens mysigaste Sankt Bernard- Bertil-den oemotståndlige!

Hans kompis hette Buster och va en labbe och givetvis oxå hur go som helst!

 Där fanns oxå några fina hästar! Bla fem stycken med i princip samma färg och tecken-svarta med bläs!

 Och sist men inte minst några katter och en tupp!

tom gödselstan var mysig! Tack så mycket för en supertrevlig vistelse hos Layout P med familj på Trolleberg!!!


ULLEBULL PÅ VIFT

Träffade även Ullebull som va på semester nere i Skåne med karslok och vidhängande barn. En kväll hängde jag med till hennes husvagn där satt vi å tjöta och hade trevligt! Sen släpa hon med mig ner till stranden för en strandpromenad! Å va härligt det va!

 

Alltid lika glad Ullebull!!!


Innan jag äntrade kampingen tillsammmans med Ullebull så stötte vi å¨en dam som hade fått lite problem med sin Volvo....så där kom jag med min SAAB och lät den stackars kvinnan slippa ringa vägassistans...

Ullebull garvade och sa till kvinnan

-Ho ho Du skulle sett hennen när hon låg i finstassen under vår bil påväg hem från Scandinavium och monterade dragögla, hi hi

 Vid närmare eftertanke så kanske jag borde starta eget "Eiram-Road Assistance"

 Hemfärden stannades det på hemvägen för fika med Ulle och c/o. Dom finta mig så jag blåste om dom med en hiskelig fart som sluta med att jag fick vänta i 45min vid ett Gyllene Måsen hak. Dom hade problem med "Vobblern"-eller den KTE vagnen som dom uttryckte sig om husvgnen! (Den hade regnr KTE om nu nån har en felvinklad fantasi..)


Nåväl- Nu är jag hemma på Dal igen från Snapphane-County och det är ju verkligen så...Borta bra!!!Men hemma Bäst....!


På Återhörsel

;-) Eiram-Globetrottern





Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards