Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Marie Bolk - 28 juli 2008 14:24

Så där ja! Nu va det på vippen att en blev religiös igen då!


Måndagsnatten började inte för bra-vaknade av att jag vred mig i plågor pg av den månatliga vampyrveckan. Efter att ha intagit lite droger (går ej att uthärda dylik pina första dan utan piller som påminner om blå/vita gubbar alternativt ja va f..n som helst som man kan va kapabel å komma över utan att åka ner till stan och be om nåt i nåt gathörn...)så somna jag om igen.


-VOFF VAFF MORR YYYYYYLLLLLL VOFF VAFF!

Min första tanke var fylld med en bit hat-bli väckt kl 1030 i sin jungfrusömn där inga plågor finns. Å vem satan hade den äran att avlägga visit?

-KNACK KNACK på dörrn

Jag slet åt mig en handuk-då jag som vanligt sedligt folk vare sig sover i pyjamas eller har händerna på täcket när jag sover.

 Till min stora förvåning står minsann "Kung av Hö" utanför!

"Kung av Hö" har det finaste löspressade hö som jag någonsin skådat! Det luktade nypressat och dammfritt i maj när jag var där å shoppade efter tips av väninna!

-Vill Du ha en balvagn med hö?frågade han vänligt

-OM!?!?

Herrejösses-det måste vart starka piller jag drog i mig i morse, tänkte jag förvirrat där jag stod i badlakans(Om det ändå vart ett badlakan....)svepningen som dålde det värsta.

 Denna änglalika handling kom som en skänk från ovan-då jag försökt några dagar tidigare att brottas med slåtterbalken som jag renoverat så fint som havererade likt en jag vet inte vad-efter 200meter av mycket tjusig klippning! Har ju fått alla reservdelar men inte ids montera ihop dreten än...

Kl 1200 avtalades tid för leverans av det guldströdda gräset. Skulle ju hinna plocka in Saliga-High Stock xx´s barn och barnbarn.

 

Underbar syn när dom kommer galoppandes emot en när man ropar på dom!


Då det varit en underbar värmebölja sista tiden så blir det satans massa (dvs baksidan av myntet) horribla flygfän i luften som älskar blod i alla former. Då jag passat barn och barnbarn sen i torsdags har jag låtit pållarna stå inne på dan för att slippa lida ev blodbrist tills ägarinnan äntrar gårdsplan igen. Pållarna var väldigt glada för detta! Svalt och skönt i stallet och inga blodtörstande varelser!

 Dylik manöver har jag även gjort med mina egna!


Nåväl, prick klockan 1200 kom "Kung av Hö" med den digra leveransen. Sen lastades det av och upp på skullen och hjälp fick jag hela tiden med detta!!!Tack o tack o tack!Sååååå snällt!

 Efter betalning och kaffe och kaka rullade "Kung av Hö" hemåt och jag stod kvar i ett lyckorus.....

 

Ser ni hur det skimrar av guld....?!? Jasså-nähä?!?

MEN DET GÖR JAG...... ;-)


På Återhörsel!

Eiram-i sjunde himlen


 


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards