Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Marie Bolk - 10 augusti 2008 10:43

Då vi(min kära Gubbe) för ett tag sen samlade ihop all sjöns skrot iform av metall på gården beslutades det för att göra dylik operation av allt som brinner oxå.

 

Här ser ni en pryl-en självbindare -som nu för tiden har bildat någon slags legering med nåt annat-en bil kanske -en gammmal Rolls Royce kanske-för att återuppstå som nåt helt annat i nästa liv. Här gör Gubben sista ritten på den gamla hästdragna prylen. Det är inte utan ett tungt vedmod man gör sig av med sånt där....väldigt sorgligt. Men vi kan inte ha dom kvar bara för att....vi har så möe bröte ändå!


ELDSDOP

Nåja...Tänkte jag skulle rida Maja i kärringsandlådan,innan brasan fjuttades på. Hann inte riktigt med detta för Gubben va otålig och ett tu tre sa det bar VOOOSCHHHH! 20 meter i från mig och Maja. Maja vände på en femöring och ämnade lämna sadlådan-men jag väjde för dörröppningen-och Maja fortsatte tillbaks MOT elden för att tvärnita på samma avstånd som vi varit för två röda sen...Därstod hon och tokstirrade medans hjärtat hennes pickade som på en liten fågel. Nåväl-jag lät henne stå-miljöträning får man ju passa på å träna när tillfälle ges!!!(Ska väl nämna att det kom ord ur min mun i aggressiva toner, ämnade för min Gubbe-under sträckan, då vi tidigare flygit mot uttgången.....men nu såg jag ju poängen med det hela!)

 En något upprörd Maja trippade mot stalllet där vi fick övat "stilla-vänta"

Maja, som är noga med sin träning-ville inte ens vri på huvet mot mig-hur jag än locka och pocka

-Du sa ju att jag skulle stå "Stilla och vänta"! Hit med godisen nån gång så jag inte blir stelopererad på plats!

 Så jag fick tatt nåra kort på en dryp still Maja!

 

DEN VÄRMANDE ELDEN 

Nåväl, resten av kvällen gick i eldens och vattnets och tillslut vinets tecken.

 All sjöns bröte samlades ihop och det eldades för glatta livet, självklart hade vi länspump nerstoppad i Långebo River så vi kunde kontrollera de små gräsbränderna som hadde en tendens att uppstå.Brasan hade även en tendens att bli lite större efter intagandet av vin- men jag antar att man får en annan toleransnivå på låghöjden då...

 

Men allt gick enligt plan och när det började skymma så börja det knorra i magen, så då va det bara att bära grillen till eleden och hälla på perfekt glödande kol och körven va klar på TVÅ sekunder! Sen la jag mig vid den värmande elden-för jag skulle minsann va eldvakt hela natten. Vid kl 0000 hade min Gubbe tröttnat på att hans tokiga sambo ev hade tänkt å bränna sig själv på bål(Han vet hur hårt jag sover) och slet upp mig från backen och det börjades spruta vatten på elden tills det bara va en blöt svart massa kvar på backen.

 Gubben och jag var extremt nöjda med vårt dagsverke! Möe dret hade fart te himmlen i ett emellanåt-mörkt moln....


På Återhörsel

Eiram-the pyrotekniker



Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards