Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Marie Bolk - 25 augusti 2008 11:28

Då jag sen urminnes tider retat mig på vår sjabbiga gårdsplan fylld med otäck slagg-svart som synden-hade tiden kommit för uppsjejpning av fjollträsk!

 Först måste erkännas att jag vart väldigt nöjd och glad för slaggen från början, då det möjliggjorde att inte vår fordonspark stod å götta te sig i leran på underredet....Ty det va bara gräs så långt ögat nådde år2003 när vi flytta hit!


 Nu skulle det anlända vackert vitt grus(beigevitt...för å va korrekt) så här skulle grävas! Då jag som vanligt har en plan-skulle jag med Gubbens hjälp icensätta dylik plan. Så vi skotta å grävde-grävde och skotta- i en hel vecka!

 Måste även nämna mitt lilla gärdsgårdsprojekt som börjat ta form...ska ha gärdsgård runt hela huset men börja enna på det nödda och tvungna stället först-mot gårdsplan. Här ska ni få se lite hur arbetet fortskridit!






-Vi sa bara skala av berget,sa jag

Konstigt att man aldrig lär sig att det inte finns något BARA!

En hel dag.tio lass med tippkärran-och 6-7timmar med högtryckstvätt senare-va vi klara.....

 Paddning av 800-900kvm....två gånger dessutom!

.......

Så nu e det "BARA" lite småpill kvar...som stenmurs sättninga och sliperskanter och...osv osv...


På Återhörsel

Eiram-trädgårdsarkitekten...;-)

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards