Alla inlägg den 25 september 2008

Av Marie Bolk - 25 september 2008 19:52

...

 

Ett mycket älskat motiv...Sixpack och en björk i höstens vackra färger


Vackra Lundheims Maja i höstkvällens ljumma ljus


Lille Tyko och Herr Niclas har åkt hem till sitt. Tyko till sitt vanliga högsäte på Sopemaden the Mansion, och Niclas till sina nya ägare! Han ska, från att ha varit Dalslänning i nästabn ett år, få bli Skaraborgare nu! Känns himmla bra och han kommer att få det så bra!!

 Lycka till, goe Niclas, med många kramar från både mig och Sopemadingen!

Sopemadingen har ju faktiskt haft äran att ta hand om Niclas nästan hela sommaren-och det har kännts tryggt, eftersom de gamla ägarna inte haft tid att ta hand om honom. Jag tycker att beslutet att sälja honom var ett mycket bra beslut-för han kommer ju till ett bra hem!

 

 Sista halvåret så har jag nästan dagligen haft ett otroligt vackert rådjur på visit. Hon har i våras fått två små bäbisar. Hur söta som helst!!

 Kallar henne Bella-till min gubbes stora förskräckelse.

-Du kan ju inte döpa vilda djur oxå! Det räcker väl med att Du döper bilar!

säger han och skakar på huvudet.

 Men jag är fäst vid "mitt" rådjur, det kan inte hjälpas-och jag får be till högre makter att inte hon faller offer för nån jakt....Det vore hemskt!

 Hon gillar att vara där Sixpack är-och av någon underlig anledning så verkar han uppskatta sina hagkompisar! Det är så fantastiskt att se!

 Det närmaste jag kommit Bella och hennes bäbisar är faktiskt 20 meter. Hon kikade på mig emellanåt och fortsatte beta, lugnt och fridfullt. Detta va utanför huset, i "High Stocksxx" hage, och jag hade bara MOBILTELEFONEN att fota med grrr. tänk vilka fina bilder jag fått på henne om jag haft min vanliga kamera!!!! Men sånt är livet- en del saker skall man bara minnas med värme...Men det var en fantastisk upplevelse att sitta där i en kvart tjugo minuter och bara njuta av ett vilt djur och låtsas-så där som man kunde göra när man var barn-att det är mitt eget...titta henne djupt i hennes mörka rådjursögon och undra vad hon tänker på...Men en sak vet jag, hon är inte min och kommer aldrig att bli det-hon är sin egen och skogen är hennes hem! Men jag ser det som en stor ära att hon är här så ofta, och kommer nära många gånger-trots sina bäbisar, på nåt sätt verkar hon tycka att det är tryggt här kanske...vem vet vad hon tänker?

I naturen finns fler vackra djur! Tänk att det finns så underbara djur som grodor!!!Visst är dom söta!!!


Ja, hösten är verkligen vacker-på många vis.


Prassel i lövhögen på er!!

Eiram-livsnjutaren


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards