Direktlänk till inlägg 24 november 2008

HÄSTÖRON-ett litet intressant problem

Av Marie Bolk - 24 november 2008 23:25

Ja...mycket ska man höra talas om innan öronen ramlar av heter det ju...

Min lilla gullehingst har återigen försökt tala vett med mig!

Eftersom hästar inte pratar svenska så är det ju inte konstigt att jag inte "hört" vad han velat tala om för mig. Sixpack uppfattar det nog i och försig att jag uppenbarligen är "tät" innanför öronen...

 


Nåväl.

Som tidigare nämt så har jag ju dånat i backen och detta har resulterat i att jag inte ridit på ett tag. Men nu har jag i allafall shoppat alla nödvändiga attiraljer i allafall-säkerhetsväst och säkerhetsstigbyglar. Sent ska syndarn vakna...

 Så till di små hästöronen...som faktiskt har-högst troligt(99%) med min avåkning å göra!

Har ju vetat att man inte ska peta i djurs öron och inte i sina egna heller, fast det kan va nog så gött å köra in en tops i örat och riktigt gni runt, men det skulle ju inte falla mig in att göra på ett djur...

 Man kontollerar ju för visso ibland så djuren inte har bös i öronen-men man gör ju knappast under dylik visitation djupare utgrävningar i dess öron.


FELSÖKNING HÄST

Ibland önska jag att hästar vore som SAABar (och andra moderna bilar i dagens läge)

Det va bara å plugga in en Tech2:a och kolla felkoderna så fick en ju ett hum va som kan va vajsing med skrället,även om det likt men felsökning på häst kan ju vålla mycket bekymmer i form av långa och många telefonsamtal och räkningar osv osv

 Sixpack har ju alltid vart lite rädd om sina öron-och det är det ju många pållar som är av olika randiga och rutiga anledningar. Han har aldrig gillat ha saker han inte är säker på (har kontroll över) på sin högra sida. Kan förvisso finnas tusen anledningar till detta oxå.

 Men nu i höst har jag lagt märke till lite smådetaljer...

1. Det började med att han ven med svansen ibland-men det upphörde han med

2. han började vara lite knepig i högergaloppen. han kunde ibland liksom studsa till-garanterat fel på kommandobryggan, tänkte jag och tog på mig skulden för detta-så även när jag for i backen.

3. han har gjort lite knepiga miner när han äter hö ibland-tänderna?men dom är kontrollerade efter alla konstens regler väldigt nyligen

4. en dag ryckte det väldigt i pälsen på höger sidan och han gjorde nåt ruskande-älglus? Hände ett par gånger-men bara vid utsläpp...

5.En dag vägrade han gå ur boxen och såg ut som han fick ett epelepsianfall

 Rulla med ögonen och det ryckte frenetiskt i pälsen och skaka som en galning på huvet...

 Jag backade förskräckt ur boxen och började oja mig för Sopemadingen som lämpligt va i andra änden på telefonen. Då sluta han med otygen och blängde på mig.

 Jag gjorde ett nytt försök att få ut det ilsket blängande djuret ur sin bur-med samma resultat-

-Knepigt...har han fått in nåt i....jag blev avbruten i min tanke(är ju lite slow...)

-Han har väl nåt i öronen, sa Sopemadingen snusförnuftigt.


Å SKIT UPP TE ÖRONEN VA DET





 
 
Ingen bild

Julia

18 december 2008 15:30

Jag undrar bara när det kommer mer om serie tävlingen i Min häst. Jag är så nyfiken!

 
hh

hh

29 december 2008 17:42

skriv lite mera om dej skälv

http://cilo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards