Alla inlägg den 15 december 2008

Av Marie Bolk - 15 december 2008 20:54

Tänk idag dök det upp finbesök från Hagen. Fru Ryrvik kom på besök på mörakvesten. Hon hadde faktiskt kameran me sig i högsta hugg och då hon e ruskit flitig med den så blev det mång kort tagna. Tyvärr morra kameran över vädret och det blev som det blev, men jag är så lycklig över alla fyra hundra (!)bilderna hon brände av,för det va nästan som å se på film. Rätt underhållande oxå. Men några actionbilder blev det på mig och Maja här nedan är ett gäng. Man kan se fler bilder på detta och massa fantastiska bilder på resten av gänget i Hagen på http://www.hastochhund.bloggagratis.se

Maja sträcker så fint på sig i trav. Ni kära bloggläsare måste va snälla å ha överseende med den kufiska figuren till vänster. Hon kan inte med photoshop än så hon har inte kunnat retushera bilderna.....

 

-Säg HEJ till publiken!(Medans dendär i fula mössan, reder ut härvan ho har i nävarna....)

 

Mindre samling på volt......TJOHOOOO!!!!!!!

 

Åjo-galopper kan jag!

 

Kan se liten och ädel ut oxå...

 

Och jag är duktig på att varva ner, finns ju ON och OFF på riktiga pållar så att säga...

 

-Det gick ju dretbra! Å vi är såååå glada för det!

 

Tack för idag!


ÖRONBARNET

Då det ibland har en benägenhet att förflyta lite tid väldigt snabbt när Fru Ryrvik och undertecknad råkas så fick Sixpacks träning hamna på foto en annan gång. Men det passades på att plåta när vi skulle ut i hagen dock.

 

Tuggknuten måste ju på! Snuttefilten kan man ju inte vara utan! Nu undras det väl i leden om vad för mystisk ny häst-attiralj som sett dagens ljus i Långebo? Men för att göra en lång historia kort så har min lille 18årige hingst ett visst tuggbehov-tuggbehovet ökar när lugnet avtar om man så säger...och för att minska bit i grimskaft och ledsagares kläder så har Sixpack fått en snuttefilt som han kan greppa om när det kniper. Detta har köpt mig tid och jag kan i lugn och ro ge honom en godis när han har utfört något lämpligt trevligt beteende, utan att behöva, som tidigare, titta på min blå/röd/grön/gul-färade hand och oja mig över att den inte ser arbetsduglig ut. (Tro nu inte att jag använt högern på våldsamt sätt! Tilltygningen av näven kommer då min pålle har lite bråttom med att ta belöning när han är uppjagad och då tas min näve ibland för en bunt karameller!)Och ingen är nöjdare än Sixpack!


 

-Tänk när jag gjorde så här med grimskaftet och du for som en vobbler brevid mig!!!Hi Hi

 

-Tänk va mysigt och trevligt vi har nu när vi går till hagen!

 

-Och jag kan konsten att vänta nu....

 

....för ho har alltid fickerna fulla me götter! Och är man snäll och gör nåt ho gillar så får man-annars blir det inget!


Ryrvikskan och jag diskuterade vilt några timmar över kaffemuggarna om hästar i synnerhet och träning i allmänhet-precis som vanligt!

Ryrvikskan har min stumma(kanske fel ordval när det gäller mig men...;-)) beundran ang tankar bakom inlärning hos djur! Läs hennes blogg jag länkade till tidigare och bli inspirerad!!!!!


På Återhörsel

 Eiram



Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards