Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

SHOPPINGRUNDA

Av Marie Bolk - 8 januari 2009 21:57

Idag har jag vart på shoppingrunda å mina pållars vägnar. Det är en av de få shoppingar jag uppskattar att göra,för jag har ett kraftigt inbyggt motstånd normalt sett för å vistas i affärer. (okvinnlig sida?har jag för mycke testosteronhormoner?-får ju ibland jävl...t retsamma hårda hårstrån på hakan-kan det bero på dom?!)

 Jag har väldigt dålig förståelse för hur man frivilligt kan vilja gå ut och bara "shoppa" om det inte e nåt en absolut måste ha.(Knappt då vill jag masa mig ut i nån affär. När jag bodde själv en gång i tiden så gick jag ofta å la mig hungrig för att jag inte orka gå å handla...underligt kan tyckas men är huvet dumt får kroppen lida!)


HANDLINGSPLAN I VERKET

 Det har vart inhandling av saltstenar, 1st balkniv, 1st hundben(till hunden), hästgodis(allvarligt talat så önskar jag jag kunde köra med morötter i stället-men efter att ha råkat på EJ delikata grönslemmiga stinkande saker i mina jackfickor så har jag insett att hästgodisar är ett bra alternativ, funkar även på hund!) matolja, litte spån, lite Åsebro Classic hos Sixpacks förre ägare (där jag för övrigt blev kvar ett tag på go kopp kaffe och pepparkaka-tyvärr va inte hans trevliga fru hemma, så det blev inga bullar...... ;-)   ) Sedan styrdes kosan mot Sopemadingen gemak för lite våldgästning. Där fick jag oxå gött me kaffe och litte tjöt. Då jag visste att min Gubbe hemma antagligen börja bli litte hungrig så fick jag pallra mig hemåt efter min 6timmars utflyckt....

 Lagade spagetthi och köttfärsås som jag la upp tjusigt på hans tallrik och garnerade med blapersilja och ketshup iform av ett hjärta...



 min goa Gubbe


LYCKLIT LOTTAD

 För min Gubbe är världens gulligaste och behöver lite belöning för väl uträttat verk emellanåt. Igår så fixa han till en otroligt tjusig spaljevägg som jag kunde ha halmbalarna emot utan att dom ramlar. Innanför har jag hö (som jag fick levererat till dörrn igår av Hömannen) som jag strösslat med halm oxå. Så nu börjar jag äntligen få struktur på min loge! 

 

 Å så nöjd jag e! Ska ju bli såhär på andra sidan oxå-me torken i mellan!


 Han ska ju nämligen hjälpa mig å fixa hötork å nytt laggårdstak, så jag får nog lära mig å va litte noggrannare med utfodringen av han så han får i sig alla mineraler och vitaminer och proteiner som kan behövas....


Vill länka till en väldigt bra skriven textremsa på Ryrvikskans Blogg. Läs under inlägget MY WAY på http://www.hastochhund.bloggagratis.se där finner Ni väldigt bra tankar om träning tillsammans med både djur och människor. Låt Er inspireras kära bloggläsare!


På Återhörsel!

Eiram-shoppingbruden


 
 
Ingen bild

Lisbeth

10 januari 2009 18:30

Synd att jag inte var hemma..du kunde bett "gubben min" tagit fram ur frysen..där det finns bullar för det mesta..
Tycker att jag är gammal nog att inte vara någons "fru" utan skriver med namnet mitt..:) Lisbeth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards