Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

TÅLMODIGA HJÄLTAR

Av Marie Bolk - 6 augusti 2009 00:59

Sixpack

foto:orginal av Emelie Lindohf   (men jag har lekt i fotoshop)


  Var bara tvungen å sätta in en bild på min lille hjälte som är så tålmodig med mig och mina försök till så kallad ridning!

 Idag har det varit avmaskning och det är ju inte så högt upp på önskelistan när man är häst....Sixpack var lite skeptisk som vanligt, men

 -Ja ja, det är sån bröte di finner på att en måste göra, di små människokräken...salva i käften?! Lika äcklit varje gång men ja ja....


  Hans flickvän Maja överraskade dock stort idag vid denna procedur som förut har orsakat hemska diskussioner. Då Maja är en mycket verbal häst så har det skrikits och pipits och skakats på huvudet frenetiskt och sist gång så tänkte hon ett steg längre....

 -Jag biter ihop när ho fått in sattyget i munnen på mig-och jag tänker INTE släppa taget!!!!va Majas nya strategi


  Vips så var jag cirkus 200kr fattigare och det va bara å plocka fram en ny spruta ur förpackningen......200 plus 200....morr


-Tur jag köpte storpack! tänkte jag, lite lätt nära ifrån tålamodets gräns.


Efter lite lirkande och lockande lyckades "sattyget" monteras ur Majas skruvstycke till mun för att ge plats åt nästa "sattyg"´.

Då va det plötsligt som om hon bara glömde av alla dispyter vi haft kring denna procedur och stod likt den älskvärda ängel hon är, helt still och nästan gapade av sig själv! Då fick hon beröm å gotter i överflöd kan jag lova!

 Och IDAG! Som ett LJUS! Från ett förut bestialiskt pipande och skrikande och ruskande vilddjur till en ja...ÄNGEL! Den mest lättavmaskade häst jag råkat ut för, hon höjde inte ens huvet!


 Dessa hästar....Jag kan bara säga att jag älskar dom så innerligt mycket!


På Återhörsel!

Eiram


ps. Fotot på Maja är oxå plåtat av Emelie Lindohf men jag har pillat med lite ljus och kontrast....Se mer av Emelies fina bilder på hennes blogg

www.babbstaff.wordpress.com

 
 
Emelie (Babbstaff)

Emelie (Babbstaff)

9 augusti 2009 11:26

Hej!! Vad fint du gjorde kortet!! Jag kommer strax så vi kan åke... Va inte nerrvösss nu :) Det kommer bli så bra så vet du, du har ju mig :) KRAMIZ TILL ER!!

http://www.babbstaff.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards