Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Marie Bolk - 17 augusti 2009 11:28

I väntan på andra bilder från helgens event, så sätter jag in en historisk bild från svunna tider.

Här är i tidigare inlägg nämnda GRÅkappa, nervös menig sittandes på fåle anno 1978.

Bilden är tagen av Sopemadingen på Bent träning i Februari 2008, 2 veckor innan sagan tog slut....Hon fattas mig så fortfarande och önskar hon kom galopperade tillbaka till mig.

foto: Emelie Lindohf  www.debijantes.fotoexpress.se


 Jag är dock jättelycklig över att få se hennes dotter (hästen till höger Sheherazade Nor f.1998 e.Sack 907) ha blivit bästa väninna med Maja-och det värmer i hjärtat när jag ser dem sida vid sida som knoll och tott.

 Ibland när jag leder dem till och från hagen så får jag en känsla...går det inte någon mer bakom? Det slår aldrig fel för varje gång jag får känslan så vänder sig Maja om och ska kolla...(Antagligen sänder jag givetvis ut nån signal som Maja uppfattar, plus att mina två grå har vild fantasi...)

 Men det har likt förbannat gett mig kårar några gånger i sommar. Men varje gång så blir jag sen varm inombords...för om det är någon där, så finns det bara en det kan va - och henne älskar jag över allt annat - så hon får gå igen hur mycket hon vill!

High Stock xx f.1978 e.High Line (e. High Hat- e.Hyperion) - Venture VII-Sunny Boy III - Nearco 

Sommaren 2007 


På Återhörsel

Eiram -som gärna önskar att bli hemsökt

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards