Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

BILDPORTPURRI AV BENTKURSEN

Av Marie Bolk - 18 augusti 2009 22:12

Så där ja nu har jag varit i Hagen och snott nåra bilder från Bentkursen.

Alla foton nedan är tagna av Ann-Louise Ryrvik

Kika gärna in på http://www.hastochhund.bloggagratis.se 

Där kan man se bilder på fler av deltagarna under dessa två roliga och lärorika dagar....


VEM HAR SAGT ATT LIVET SKA VA ENKELT?

Hmm...är det inte lite omvända roller.....Här har tydligen jag fått för mig att instruera Bent om nåt...snacka om tokfasoner och hybris!


Men här har jag skärpt till mig igen och jag och Sixpack lyssnar efter bästa förmåga.....


Jag kan tala om att så här "fint" satt jag INTE ofta på dessa två dagar!


Men här lyckas jag i allafall få till en sluta till slut.....å se lyckan sprida sig i nyllet på mig!


Bent stack emellan med lite vapenexcersis och här tar han sikte mot en icke ont anande publik....Ni ser varför slutan kan va användbar på nattliga ridturer....glöm inte lämpligt tillhygge bara.


En grupp karoliner-rekryter som är så gröna att dom inte fått på sig uniformerna än....


Men se där! Va flotta de blev...män i uniform...mmmmmm

Ska nog hyra in trumkillen så han kan stå i hörnet av paddocken å hålla takten åt mig här hemma! Han va dretduktiger!


Sen va det dags för Bent å slita sitt hår igen....Och dethär var inte den störst uppvisade slagsidan jag presterade kan jag tala om!


Bent gjorde så gott han kunde för å få ordning på ostyrigheten, han va faktiskt nära å ge upp några gånger och jag förstår han innerligt....


Men vi fick tillslut upp farten!


Och när det flyter på så blir man liksom salig de få sekundrarna det gäller!


Dag 2 Bättre ljus och något lugnare sits....öhhh


Jag var inte ensam om att ha varmblodstravare! Här den mycket elegante "Prinsen" ( IRIAS SON f.94 e.Moment of Magic-Satopay ) och hans stolta ägarinna! De klarade ett godkänt väpnarprov! Denna prestation lyckades även Jessica med sin King´s Sassina. För fler bilder på dessa -se ovan nämnda häst&hund blogg!


Ja det va litte bilder det!


På Återhörsel!

Eiram-som är glad att hon sitter i en fotölj just nu.... ;-)

 
 
Sara

Sara

21 augusti 2009 07:19

Gud, vilka fiiiina bilder, som alltid!!! Kram Sara

http://sarabryngelsson

 
Ingen bild

Uffe

22 augusti 2009 22:46

Hej Marie! Kul å se lite av dina bilder! Idag har vi tränat igen, inte så många men det går framåt för oss. Såg även på film från Söndagens övning, många goa skratt blev det!!
Ha det bäst!
Ulf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards