Alla inlägg den 25 november 2009

Av Marie Bolk - 25 november 2009 15:05

Äntligen håller jag på att få hemsidan uppdaterad. Jag är rent ut sagt dretglad för det, gå gärna in å kika http://www.langebogard.se

 Den är inte riktigt färdig än men det börjar ta sig!!!Ett stort Tack till Anna-Eldsjälen av Ed för den snabba servicen, då jag som vanligt gör allt i sista minuten....Att jag arbetar bäst under tidspress behöver ju inte betyda att man ska påtvinga andra det beteendet....Oskyldig


SYNDAFLODEN?

maja i ösregn  

Något jag är mindre glad över, är detdär som kommer på en när en går utanför dörra....Jag vill hävda att de finns de som tycker likadant och jag tror faktiskt att det va såhär flodhästen utvecklades.....


  

Men ja ja efter regn kommer solsken heter det ju och i Lördag och igår så lyckades ju faktiskt solen med bedriften att finta regnmolnen.Maja höstvacker

 Har fått sätta in bilder från förra årets höst för det går ta mig f...n inte å ta ut kameran i detta väder och så är det för mörkt så en ser inte ett dyft....

 Men den 21december DÅ VÄNDER DET, då kan allt bar bli LJUSARE i tillvaron!


INKALLNING AV TJÄNSTEJON

I Lördags så fick jag assistans från Emelie Fotograf att påta i kärringsandlådan. Jag har varit slapp, slö och likgiltig när det gäller utomhusarbete dethär året tycker jag, förutom höskörden då. Så det växte grönsaker i kanterna runt hela paddocken!

 Då jag inte är så vidare bra på att artbestämma sånt som växer så gav jag vissa växter små rara smeknamn...

 As

 Jävulskap

 fanstyg

 1st förkortning av manlig centralt placerad del

...beroende på hur hårt de verkade sitta fast i marken. Stackars Emelie som gick och hackade med krattan, hon va lite mör nån dag/ar senare upplyste hon mig om...

Jag själv som gick och mökade upp all skit i skottkärran kände faktiskt inte av nåt nämvärt trots att en e beskaffad med defek. Så jag har nog överlistat min genetiska defekt tror jag...


INKOMSTER OCH UTGIFTER

 För att spä på det hela med motion så gick jag och Gubben ut å åt på kvällen,

maten kanske inte va nån smaksensation precis, (valde ju en betydligt goare och billigare rätt förra gången jag bevistade stället.)men det va mysigt med levande musik och senare disco.

 Då man antagligen börjat komma i fossilstadiet ,så börjar man ju tycka att musik som spelas ute nuför tiden är omöjlig att dansa till, såtillvida man inte lider av Epilepsi eller Parkinssons....

 Men på detta ställe, just denhär kvällen så spelades musik som gjorde att man ramlade tillbaks till den tiden då man själv börja gå ut!(slutet av 80 början på 90talet...) Så det blev faktiskt en hel del dansa!!!

Det är himla skönt å ibland komma ifrån vardagen och gårdsplan ibland.Flört


Nä nu kallar plikten så nu får jag ge mig för denhär gången!


På Återhörsel

Eiram-som önskar sig goggles för mörkerseende i julklapp!




Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards