Direktlänk till inlägg 13 december 2009

JAG DRÖMMER OM EN VIT JUL.....

Av Marie Bolk - 13 december 2009 12:37

Så va det Lucia då!

  

En ovanligt vacker Lucia.


  

LUCIA MORGON

Vaknade oförskämt tidig för å va en Söndag och satte mig vid halv sju och tittade på Lucia på TVn och åt frukost med tänd adventsljusstake med levande ljus.


  

 Tänk om man kunde vakna så tidigt varje morgon! Vore underbart-jag älskar tidiga morgonar ...


  

...men det gör inte dendär kroppen en e beskaffad med tyvärr, så jag får kompromissa med eländet allt som oftast.


  

AVTRYCKARN FUNGERAR IGEN

Tog ett litet ärovarv runt gårn här på förmiddagen och brände av litte bilder.


  

Jag må säga att jag har lagt av mig litte med fotandet tyvärr, men jag är ju lite trtt på att min kamera inte längre håller måttet i dessa moderna tider.


  

STRESS

Det har vart hektiska tider såhär innan jul.


Jag har fått ett mycket roligt uppdrag på halsen, ett rent ut sagt ärofullt uppdrag, men jag tänker knipa igen om det tills den 28e December...he he...


Detta uppdrag har dock vållat en enorm prestationsångest utan underdrifter, men det löser väl sig sa kärringen som sket i vasken....


LILLA SIBIRIEN IN ACTION


  

Nu har kylan kommit till Långebo... Min kära Gubbe har fått för sig å tvätta bilden idag, vet inte om det är så lämpligt, men det är hans huvudvärk...Han är så flitig min lille Gubbe.


SAAB I VÄNTANS TIDER


  

Det ser lite bistert ut för SAAB. Jag håller tummar fötter och händer för att mitt enda bilmärke inte ska gå om intet, för att inte säga arbetet för mina gamla kollegor och alla de som har med SAAb å göra!

 Mina egna kära SAABar väntar egentligen oxå på puts av både det ena och andra slaget. Men jag får nog avvakta lite med det...finns väl inget värre än en igenfrusen bil!


JUL FÖR DÖRRN


  

Jag misstänker att det kan råka te å slå på stort i år....


  

Kan det råka bli en VIT JUL månne?


     

Ja jag håller då tummar osv även för detta, för det brukar liksom va läge för å använda dendär gula som man skymtar i bild ovan på julafton senaste åren...


  


VAD ÄR EN JULAFTON UTAN 30mil I BIL?

Men nåt vet jag garanterat, jul firas i Värmland som alltid (för Tomten kommer dit...) och det brukar föra en hel del lustigheter med sig. Undra vad som drabbar fam Bergström/Axelson i år...hmmm....jag har då bestämt mig för å kontrollera så inte dopp i grytan förväxlas med slaskvatten och att jag ringer Värmland INNAN jag drar hemifrån för å kontrollera var eventuellt julklappar, kostymer, prinskorvar, tandborstar, hundkoppel och dylikt egentligen finns....


Ser som vanligt fram emot jul...och en VIT i mina drömmars värld!


På Återhörsel!

Eiram-i tomteland







 
 
Emelie (Babbstaff)

Emelie (Babbstaff)

14 december 2009 01:06

Underbart inlägg! Jag & Malin har bestämt oss för att komma på det "hemliga" den 29:e. Kolla denna bild, älskar den... Vart hittar han alla dessa hästar att fota!! Ja vill åsså!!!!!! http://www.boblangrish.com/galleriesimage.php?id=855 Min Idol :)

http://www.babbstaff.wordpress.com

 
Allt om EDS

Allt om EDS

17 december 2009 09:09

Jättefina och stämningsfulla foton!

http://www.alltomeds.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisbeth

22 december 2009 23:53

God Jul o Gott Nytt År
önskar
Vi dig o gubben din ;)

 
Emelie

Emelie

27 mars 2010 13:07

*Fniss* Ja en vit jul fick vi ju men du skulle nog inte önskat så hårt!! :))

http://www.babbstaff.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards