Direktlänk till inlägg 26 december 2009

JA SE DET SNÖAR

Av Marie Bolk - 26 december 2009 09:13

 

...det va ju roligt HURRA!


öh...med vissa reservationer.


VÄDERRAPPORT

Min stackars Gubbe är i skrivandes stund ute och plogar. Han ringde hem för en lägesrapport och det va kaos. Snön är så tung så den vill hela tiden dra FIAT4wd ner i diket och jag hoppas inte han hamnar där på riktigt, för då lär han få va kvar där ett tag...nåja, han är nog inte ensam om den prekära situationen i så fall.


LÄGESRAPPORT

Jag sitter och tittar ut på mina hagar där staketen hänger som jag vet inte vad! Har ett digert arbete framför mig innan jag kan släppa ut några hästar. Har aldrig sett på maken till hängande staket. Jag, som dagens utseende till trots, är noga med å ha dom sträckta....men idag så hänger det tonvis med snö på x antal kilometer tråd och nedersta tråden är begravd.


SNÖDJUP

 Det är av staketet att döma ca 50cm snö då understa tråden sitter på ca 60cm och plupparna syns. En norrlänning hade garvat läppen av sig över de ringa kornen antar jag men här är det inte så vanligt med dylika mängder. Vintern 2006 va det som mest runt 60cm här.


INSNÖADE

 Har tom beslutat att di stackars arma krakarna får stå inne till det lugnar sig. Till råga på allt så har jag lyckats sträcka baksidan av vaden i ett okontrollerat ögonblick  -drömsenariot är att gå å pulsa i snö då....öh.....


Usch, nu tycker jag att jag gnällde litte, men snö är en paradox.

Görvackert, men innan man fått ordning på saker och ting (snösulor, snöröjda stigar t och fr hagar och byggnader, snötyngda staket mm.mm) så blir det så himla bökigt. Men sen är det å andra sidan vackert igen. Lägger in en bild senare under dan...


På Återhörsel

Eiram-snögumma


SENARE UNDER DAN

  

Långebo i snöskrud...   

  

Staketet till den vilde hingsten...Åtgärdat med en kratta...tur det inte är andra hästar förrns några kilometer bort....


  



Jag och Maja inspekterar vägen in till grannarna som informerades om läget...

-Ni är insnöade.....och det kommer ta tid.....


Men visst är det underbart att rida ut i nyfallen snö, barbackade på sin älskade pålla!!!!!!!!!!!!


(Båda hästarna reds ut till hagen idag och kommer så göras tills min kära Gubbe fixar liten stig med traktorn! Nåväl! Det är ju faktiskt inte nån nackdel precis!!!!)


På Återhörsel

Eiram-pånyttfödd ponnyflicka








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards