Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

VACKER DAG!

Av Marie Bolk - 3 januari 2010 16:00


                

Jag och Maja påväg till hagen fotat av min kära mor.


Tidigare på morgonen vart jag ute för å dela ut lite försenade julkort till grannarna. Tog bästa fordonet-dvs Maja för att ta mig fram. Tyvärr va inte de tilltänkta hemma så jag fick knata hemåt. Maja ville mer än knata, antagligen beroende på innedagen igår...det snöa ju hela dan förutom ett par timmar på em då jag plogade snö!


HÄMNDEN ÄR LJUV

 Detta fick jag sota för då Maja tyckte vi skulle ha litte lajbans, kanske som en hämd till den minimala utevistelsen igår, minus 1timmes ridande på möran i snöstorm....Majas sinne för lajbans va ju inte så lajbans för mig....men jag landade efter en färd genom luften   i en snödriva (tror jag-det gick så fort och mig veterligen fick jag inte ont nån stans-kanske ger sig till känna i morgon, brukar ju bli så såhär på äldre dar!)

 Efter att ha kommit på benen och faktiskt sagt några väl valda ord om huruvida man gör sådär mot den som ger mat, mökar ja gör allt för sin älskade pålla, och Maja såg ut som om hon förvånat sa

-Vaddå? Kunde Du inte sitta kvar när jag gjorde så?

-Man kan inte stegra och sen bocka så man är i luften, för att sedan bocka igen, för då tar Du en liksom på returen-DET ÄR DÄRFÖR MAN INTE SITTER KVAR förstår Du Maja lilla!


ENERGI I DUBBEL BEMÄRKELSE

Sen skulle det letas upp en ny hållfast snödriva så jag kunde kravla mig upp igen. (Rider ju barbacka för då ingår ju liksom sätesvärmare  ) Fann en lämplig snödriva å så fortsatte vi hemåt igen....Maja skötte sig hyfsat på hemvägen-fick bara påminna henne EN GÅNG till hur jag önskar ha det när vi rider ut, när hon började pipa och ladda för en ny omgång av glada små hopp! Klok som hon är så lyssnade och avbröt sitt energiutbrott!


COOLT

Vi hadde 23minus i natt och kallare ska det visst bli...BRRRRRRRRRRRRRR...............strålande solsken va det idag oxå!

Så jag måste säga igen...DET ÄR SÅÅÅÅÅ VACKERT!!!!!!!


PÅ Återhörsel

Eiram-the canonball



 
 
Emelie

Emelie

3 januari 2010 23:30

Fy Farao vad härligt!! Hoppas på att komma imörrn och fota er i solskenet! Vackrare kan det väl inte bli!?!! Ha dé!!

http://www.babbstaff.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards