Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Marie Bolk - 23 januari 2010 12:39

 Sedär ja, man ska tänka positivt och jag slapp ju få 39,4 i feber på Bentkursen!


  

Morgonstund har...snor...i mun....


Min lille Gubb-uschling har släpat hem nåt virus...mini-gris-influensan tror jag minsann det va!


 Att jag anklagar min älskade lille Gubbe beror på att han innan helgen uppvisat lightversionen av de symptom jag erhöll i Tisdags och som jag sedemera uppvisat de senaste dagarna. Nu är HAN rädd att det är JAG som släpat hem nåt!?!?! Hur kan han tro nåt sånt!?!?!   Han vågar inte ta i mig med tång säger han-replängds avstånd skall hållas och får ej beivras!


Replängder ja....jag har fått nog av sånt trams.....


 Då jag låg i min säng härom kvällen och pratade med en väldigt lycklig Ryrvikska i Hagen. (Hon hade e krälat sig upp, på sin stora dag, upp på en stenmur för att sedan elegant glida ner på sitt bergatroll till häst för första gången! DUBBELGRATTIS alltså!!!!) DÅ kom plötsligt Gubben upp...

-Jo du....Sixpack vrålar och liksom BRÖÖÖLAR ute....

-!?!?!?! sa jag, när synapserna tillslut letat sig igenom min febriga och snoriga hjärna tillade jag

- Men för i he...te...gå och kolla varför då!!!!!!!!!!!

Gubben gick ner och tände belysningen till hagen och kom upp igen och avlade rapport om läget

-MAJA står utanför hans hage....

 sa jag och fick masat mig upp....

På med overallen..och ut.


  

Maja mötte mig glatt som om hon sa

-Äntligen kommer Du!!!!! Jag som stått utanför min ingång till hagen och väntat på att nån ska komma å släppa in mig till mitt hö igen, jag har tom vart på trappen din....men ingen kom å släppte in mig i hagen igen! Så då gick jag hit ner-för även om jag kan gnägga på kommando å så, så har jag inte dendär vråååål-pipan som han...den där har...sa Maja och sneglade lite förnärmat på Sixpack. Sixpack stod där tyst och stilla och plirade under lugg som om inget hadde hänt.


 Gubben masade sig oxå ut och alla fyra gick sedan i samlad tropp in i stallet.


En snabbinspektion av Majas staket gav mig den insikten att hon hade inte ens märkt att hon gick ut....Staketet var liksom = NOLL på ett par (om inte fler...) ställen. Jag kunde dessutom verifiera sanningshalten i Majas påstådda förehavanden under x-antal min/tim...? Hennes hovspår styrkte hennes berättelse.


  

Staketågren.....jag säger bara staketågren....den är inte rolig och den blir inte bättre av att man har sekundär åkomma iform av feber!


 Jag utnyttjade dock ett erbjudande från Rotenäset. Godsherren där kom till undsättning på torsdags-förmiddan. Det va som en skänk ifån ovan-vilket man kan tyckas man fått rätt mycke av denna vinter-men i handräckningsform va det sååååå hygglo!!!!


  

 Det letades rep och det lagades med mer rep....balsnöre...åhhhh detta gudabenådade universalverktyg!


  

Maja på rätt sida stketet....


 Maja gick med hela tiden och det såg ut som om hon uppskattade vår insats för hennes hage

-Ja jag vill då inte hamna utanför och inte kunna gå in till mitt hö igen...JAG KAN JU SVÄLTA IHJÄL!!!!!!!!!!sa Maja och himlade med ögonen


Apråpå det här med överlevnad.....

   SAAB i ide.....

Vågar man hoppas....General Monsters har tydligen pallrat sig till Stockholm och date-at Spyker där...Hoppas det inte bara är för å få se Slottet.....

 ...jag lovar....jag skall med glädje skotta fram min pärla som jag, ve och fasa har underlåtit att sköta om i vinter, om domdär som date-ar i Stockholm får till det....

...fan....ska man behöva bli intermittent religiös igen....

På Återhörsel

Eiram-som förhoppningsvis inte skottat snö för siste gången denhär vintern....





Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards