Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

DIVERSE

Av Marie Bolk - 4 mars 2010 23:57

MINNESVÄRT

Det var lite drygt 2år sedan jag klippte av denhär svansen...

Det var lite drygt 2år sedan jag använde dethär huvudlaget...

  

 Saknar henne så mycket.......


Det var lite drygt 2år sedan jag fann en ny kärlek....som gör mig skrattande lycklig varje dag!


  

Inbillar hon sig att hon ser ut månne...permafrosten har inte släppt sitt grepp här än upplysningsvis...hon kanske kikar efter våren!?!!?

Jag och Maja har ju pulsat hela vintern, men nu är det helt kört. Nu håller skaren för 67kilos punkt tryck + skor och overall.....

Så nu får vi låta fantasin flöda på vägen...nåja det funkar ju det med men det är inte lika mysigt!


TIDENS TANDvärk

Tiden går fort och det inser man emellanåt...mer eller mindre...


Mer på födelsedagar...

Men det uppvägs ju förstås av att när goa vänner kommer med fina presenter!

  

Då jag är totalt idioto kompletto när det gäller blommor så har jag anlitat expertis för att utröna va för sorts blommor jag erhållit...

Den närmast heter nejlikor

Den i vasen heter hmmm...pelargon? (egen gissning)

Observera den supergulliga grodan som sitter emellen, den har jag fått av min mor och far! Tack nära å kära för de fina presenterna!!!!!


LITE VÄRME FRÅN PORTUGAL

En av blom-leverantörerna har hittat ny kärlek oxå! Jag kan nog garantera att det går att läsa mer om denna på http://www.hastochhund.bloggagratis.se !

     

Han är så söt så det skär i hjärtat och om man får bli kär i annans egendom så kan jag nog med bestämdhet säga att det har jag blivit!


Tyvärr delade inte "Puttefnask"s tilltänkta vapendragare riktigt samma uppfattning hela tiden, så efter ett litet försök till att göra Puttefnask-mos från de äldre herrarnas sida, så avaktas det med vidare bekantskap dem emellan.

 Bieffekten av detta för min del innebär nog att jag kommer nog drömma att Yin och Yang från Hades kommer å ska ha mig till kvällsmat....men allt gick som tur och väl bra! Men lite posttraumatisk stress kan nog komma å hänga i   


  

Här på fotot va det fortfarande kär-lek...Puttefnask i täten sen följer Yin och Yang...


KAMERAN

Har testkört på diverse motiv me nya kameran och är helnöjd. Nu fattas bara ett zoomobjektiv så blir det pricken över i´t!


  

Här är Fräsa-hon har mycket....ehum...päls tror jag det heter....

Hon gör såhär konstig min när jag upplyser om vikten av återhållsamhet med intaget av ätbart...förstår inte varför...


BILDLIGT TALAT

Min kära Gubbe provkörde oxå kameran härom dan.

  

På mig när jag arbetar på ett förhoppningvis lyckat projekt... Faller det ut väl så återkommer jag med detta!


 Ni får ursäkta arbetställningen, men den är den mest ergonomiska jag hittat hittills för min DInky-Toy lekamen och jag intar den då det är möjligt för att slippa åka till världens bästa(förvisso) kirpraktor i Bollebygd. (Till arbete med flytande bläck/olja/pastell mm så är denna arbetställning ej helt lämplig...)


I detta kit av förebyggande åtgärder ingår även att;

1.jag får aldrig bli kall (bor kanske i fel land då?) Då blir det punkt 2

2.jag har dagar som jag vill ta bort ur almanackan (även retroaktivt)

3.jag vissa dagar hänger ihop mindre än andra

4.hjärnan går på högvarv och resten har dratt handbromsen (taskig synkning)

5.gör jag mer än jag borde så hamnar jag på punkt 2,3 och 4.



Upplysningsvis om nån nu råkar grunna på va som e orsaken till detta så kan man göra egen efterforskning på http://www.ehlers-danlos.se  så slipper jag skriva mer om detta! För det snor tid av mig tillräckligt och jag vill hellre göra roliga saker av min tid!  




På Återhörsel

Eiram-som är lycklig ägare till en fungerande mobiltelefon igen!



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

6 mars 2010 16:08

Hola! Har haft ihop pojkarna idag igen. Det gick fint! =D!!!! Riktigt bra.
Ha de gött!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
eiram

eiram

6 mars 2010 19:44

Härligt!!!!! Hoppas det går lika bra i fortsättningen!!! =D

http://www.langebogard.se

 
Emelie

Emelie

6 mars 2010 22:05

Tänker på dig och Highstock

http://www.babbstaff.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards