Alla inlägg den 12 april 2010

Av Marie Bolk - 12 april 2010 21:11

                     


Håller som bäst på å måla som en besatt för å hinna klart till hängningdags nästa vecka. Vernissaget är den 25eApril och kul nog på en travdag! Så tröttnar man å glo på pappershästar så finns levande att se i action och vise versa. Dessutom är Årjängs Travbana den vackraste i hela Sverige så man kan njuta av många utsikter där!


BEHÖVER MAN RAMAR I TILLVARON?!?

Har vart å shoppat ramar till alla tavlor idag och det va inget billigt kalas...men men...

 Givetvis så va ramarna jag bestämt mig för SLUT !?!?!?!  Jag såg mitt liv passera i revy för en liten stund eftersom jag har problem med förändringar...särskilt när man måste ändra för att det man tänkte först har blivit MISSION IMPOSSIBLE! Men det finns en mening med allt och det visade sig så även denna gång.

 Det hela resulterade i MYCKET bättre val av ramar och målningarna framträdde MYCKET mer! Rent ut sagt, det va en JÄVLA TUR att de förstpåtänkta ramarna inte fanns längre!!!!!

 Så tyvärr, ni som ville köpa ramar med guldkant på...  


VÄRKEN

Motiven som sitter i ramarna är gjorda i pastell på "pälspapper" och är tänkta (i alla fall...)att föreställa 10 olika hästar från Årjängstrakten som placerat sina hovar i extra rask takt på travbanorna världen över. Dessutom kommer jag hänga upp lite diverse andra originalillustrationer som jag snickrat ihop.

 För vägbeskrivning och öppettider kika in på www.travmuseet.com .


LITE KURIOSA

Annars är vägbeskrivningen enkel...  Europaväg18 (E18-alltså) (Från Stockholmshållet sett) kör mot Norge-ser Du skylt Årjäng så är det där på höger sida-har Du kommit till en skylt RIKSGRENSE NORGE-backa några mil. Kommer Du från NORGEhållet på E18 så backa cirkus 40 mil när Du ser skylten STOCKHOLM om Du missade skylten med ÅRJÄNG.

 Det hela kommer bli ännu lättare när det är en TYDLIGARE skylt vid travbanan...men det är en annan historia som jag kommer återkomma till....  


Är faktiskt bedrövligt nervös för detdär vernissaget....  man vet ju liksom inte va folk ska tycka. Men som tur är så har Nordiska Travmuseet MYCKET innovativ och kreativ personal som ska fixa och trixa runtomkring bilderna så det sa bli otrooooligt roligt å se hur det blir....


 Kommer nog inte hinna med bloggandet på nån vecka så jag återkommer när jag hängt pållarna....  


På Återhörsel


Eiram -som känner sig konst-ig(efter allt sprutande med fixativ...)  

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards