Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Marie Bolk - 22 maj 2010 17:24


       

DAGENS HUVUDPERSON


      


Tänk vad tiden går. Jag tycker inte det var länge sedan jag ledde in en 13årig hingst i stallet en höstdag och vips så fyller den då 13årige hingsten 20år!


Vad hände?!?  


 Ja det har ju onekligen hänt mycket på de åren både med mig och hästen.


Älskad

Då han är mig så kär, så tyckte jag självklart att han var värd att firas med pompa å ståt så jag tänkte att de personer som haft med honom att göra på ett eller annat sätt skulle bjudas in.


  

 Det var tyvärr några som hade fått förhinder, men här ovan ser ni gratulanterna som infann sig på rad, minus Sixpacks nuvarande hovslagare som kom inramlades på sluttampen och således inte fastnade på detta kort.

 De som dock fastnat på fotot är följande från vänster;


Sopemadingen=skötare-red även in Sixpack när det begav sig

Före detta Ägares Fru

Före detta Ägare

20åringen him self

Uppfödare

Uppfödares Fru


HEDERSTÄCKE

Sixpack blev överöst med morötter och uppfödaren kom med en alldeles helt fantastisk present....


  

Nämligen Sixpacks far Pecka J:Rs Segertäcke från segern i Nordiskt Treåringspris på Jägersro 1980!!!!!!!!!!!!!


  

 Jag blev rörd minst sagt! Tårarna var inte långt borta!

Före detta ägaren var helnöjd

-Äntligen fick han ett täcke! Tänk att så fort han startade och det var hederstäcken så blev det ingen vinst!

Samma före detta Ägaren tog sig tom en kort ridtur på dagens huvudperson!


För att återgå till dagordningen

Sopemadingen anlände först för hon hade fått vara tårtupphämtare. Därefter sadlades Sixpack, då han av mig i 20års present fått en ny sadel som jag provred första gången idag. Den var jag supernöjd med!


Efter presentutdelning blev det kaffe och tårta i trädgården och prat om Sixpacks fornstora dagar och allt gott som följt i hans kölvatten. Jag är så tacksam för alla som kunde komma och för presenterna! (Täcke och massa morötter!)


Dagen avslutades med en inspektion av Sixpacks "fru" förstås och även hon fick idel lovord!!!


(Det pratades om ev betäckningar och föl och sånt men jag får gå klart utbildningen först, så om två år får jag ta mig en funderare på huruvida jag ska bedriva nån..ehum.. form av avel 


Karriär

Ja det verkade ju onekligen gått troll i det där med täcket, med tanke på att Sixpack gjorde 159 starter på travbanan!


 Sixpack gick även ett antal montelopp, men på den tiden registrerades inte dessa på STC som det gör idag, så jag vet inte hur många montelopp det blev.


 Här kommer lite prestationsinfo på den lille kämpen som faktiskt tävlade från två års ålder ända till 12 års ålder på travbanorna.


 På sina 159 starter sprang han in 662 500 kr och tog 15segrar, kom 2:a 11gånger och 3:a 16gånger för att inte prata på alla gånger han placerade sig och fick en slant!


Han tog följande rekord:

 1,14,2 ak     1,15,2am    1.15,6k     1,16,3al    1,16,4l     1,16,5m


Sixpack är född den 20 April 1990 och är e. Pecka J:r (e.Pecka Trickson) u.Chris Pride(ue.Peridot Pride uue. King Bunter)


 Nu för tiden är han dock en underbar ridhäst, fast jag kört honom emellanåt oxå.


                   

                 Foto:Emelie Lindohf   Jag och Sixpack på Hästens Dag i Ed 2009

 

Han är lika underbar att köra som att rida och han vill alltid göra sitt bästa, denna fantastiska varelse till häst! Jag är så stolt över honom så jag nästan spricker!


                    

 Jag känner mig så lyckligt lottad och lycklig varje dag när jag får se in i hans vackra kloka stora blanka och varma ögon och jag hoppas innerligt att så få göra i många år till!


 Det finns något i hästars ögon som skvallrar om ett djup som jag inte funnit någon annan stans på jorden - vem vet va de egentligen vet....


En sak vet jag i allafall,

 Jag är helt övertygad om att Sixpack visste att alla var där för hans skull idag!

Jag märkte tydligt på honom att han kände igen de som dök upp. Han blir på ett speciellt sätt när han känner igen någon!


Det var hans dag och det förstod han!


Jag Älskar Dig Sixpack! Tack för allt Du lär mig varje dag min fantastiska bruna hingst!


På Återhörsel

Eiram-lyckligt lottad hästägare

                                     





Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards