Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Marie Bolk - 5 juni 2010 15:16

                


Den kom till slut ändå, sommaren alltså. Det trodde man inte för 3 månader sedan när snön gick nästan till midjan.


  

Men nu är den här!!!!!!!!!!


                     

Pållarna går sedan två veckor tillbaks ute dygnet runt och jag tror dom gillar det skarpt! (Även om båda två är lite "stalltofflisar" av sig)


             

Vi har haft tur hittills och sluppit såndär i luften som bits och det är jag MYCKET tacksam för!


Det blommar aldeles förfärligt överallt-så även i min paddock så den har blivit attackerad av mig idag.


  

Andra punktinsatser har även gjorts i skogen under veckan. Passade då på att få lite ved material avstjälpt på gårn.


Men sommaren har inte bara fört gott med sig. Något djur har varit extra hungrigt och råkat sikta in sig på våra älskade hönor så dom finns numera i höne-himmlen. Det är så ledsamt så jag vet inte vad jag ska göra, men det blir inte några hönor på ett tag nu....


  

Igår va jag ute å foto med nya objektivet och då vår kära Elvis är ett tacksamt objekt att fota så blev det några bilder på honom förstås...


                              

Och idag är jag förstås extra glad att jag gjorde det.....


                                  

Heralda är oxå borta....

Det är så jobbigt när de försvinner de små djuren, så himla jobbigt, man bara grinar och grinar...usch...man kanske skulle hålla sig till plastdjur....


Men de skänker ju en så stor lycka när de finns hos oss och jag skulle inte kunna leva utan djur tror jag....


  

Man måste njuta av tiden man får med dem istället!


På Återhörsel

Eiram-glad och ledsen samtidigt





Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Skapa flashcards