Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Marie Bolk - 1 juli 2010 00:13

Jaha så är man igång då med å ta in årets matranson till pållarna. Har bosatt mig på gärdet FIAT 4WD och det blir låååånga dagar. Klippen klarade sig hela varvet runt   tills jag skulle åka hem....vek ihop eländet för färd hemåt och swosh! så ramla kniven ut  Fanstyget var inte helt lätt å få på plats igen, hade akut behövt omvandla mig till en bläckfisk, men på nåt jvla vänster fick jag dit eländet igen, på ren galen vilja ska jag erkänna.

 Muttrande körde jag hemåt för å ställa den på plats och ta ur kniven så kära Gubben lätt skulle kunna skifta till vändarn, men se det gick icke. Då visade det sig att spännarn till kniven hamnat på fel sida av nåt satans stag och där tog mitt tålamod slut. Gubben får assistera, eller flåt...jag får assistera Gubben misstänker jag  


 Men nåväl, det är enna lite trevlig å lurva runt på gärdet oxå. När jag slog gärdet hade jag sällskap av två gör goa rävar som passade på att käka sork för glatta livet. De va som närmast 10 meter från traktorn, rätt härlig naturupplevelse må jag säga om jag bortser från att min älskade tupp och höna antagligen ligger i magen på nån av dem...  

 Hade bara mobilkameran så bilden blev inte så bra...tänk om jag hadde kunnat få plats me den Stooore kameran i traktorn. Vilka bilder det skulle blivit!!!!!! rävar i kvällsol på NÄRA håll!!!!!!!!!!


 Maja har fått en hagkompis har jag sett, den har ungefär samma kroppsform som henne....och så länge den inte bosätter sig under huset e jag glad, den lille grävlingen....  


 Nä nu får jag kojsa!

På Återhörsel!

Eiram-mitt i naturen



Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards