Alla inlägg den 21 november 2010

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28


Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...

  

...så fick jag sno karaktärerna rakt av från mitt eget liv...Mina hästar, övriga djur och Gubbe har ju ingen annan tecknat förut, så så fick det bli!


Ska väl inte sticka under stolen med att det inte ens va jag som kom på det...En person på tidningen fick ett julkort av mig...detdär jag brukar skicka ut...med skämtteckningar på oss här på gården...och tyckte det va ett gäng lustiga figurer och påpekade detta...

-Du skulle inte kunna göra en serie av de där på julkortet? sa han

-Kanske det? sa jag i samma andetag som min hjärna fullständigt rivstartade!


Jag gjorde ett pilotavsnitt och det föll personen ifråga och dessutom resten av redaktionen i smaken så då var det bara att teckna på!


Ideerna bubblar upp och ner och hit å dit i hjärnan och jag stör mig kopiöst på att jag inte kan rita i samma hastighet som jag tänker!


 Dessutom kan familj, vänner och bekanta(särskilt de med hästanknytning...he he) ligga pyrt till som seriefigurer, vilket lätt kan bidraga till ökad fantasi...särskilt om de gör något kul som man kan putta in i sammanhanget...


 Men min absolut största källa till inspirationen är ju förstås Sixpack och Maja och det är de som är huvudpersoner...flåt...huvudhästarna?...i serien som redan har kommit ut i två episoder i tidningen Min Häst!

 Vill Du läsa episod två så finns den faktiskt i skrivandets stund att beskåda i numret som finns i butik nu!


 Jag skall i ärlighetens namn säga att jag tycker det är görsköj å göra serien-nu hoppas jag bara att den skall bli omtyckt av de/ni som läser den oxå....


 Om Du skulle råka läsa tidningen så får Du gärna tycka till om "I StaLLeT På StäLLeT" genom att skriva en kommentar här på bloggen!


                 

               Maja är huvudpersonen i serien i numret som ligger i affär NU!


På Återhörsel!


Eiram-nykläckt seriefigur...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards