Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Marie Bolk - 8 januari 2010 19:54

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR..............

.......

                  -24 grader


Fy satan....


Man får ju enna dödsångest när man tänker på att man snart ska gå å ta in pållarna....


Ska rapportera hur många minus det blir...vi har ett köldrekord här...som lyder;

                  -28 grader

 

...är inte så intresserad av att slå det rekordet om man nu säger så.......tror det va vintern 2004 vi hadde en sån köldknäpp ett par dar....


...jag fick för mig att jag skulle elda litte i pannan vi hade på den tiden, vi hade inga ackumulatortankar då, så det va ett evigt springande i trappen ner till källarn och jag lyckades få upp inomhustemperaturen i huset till +32grader...

 ...det va då -22 ute!

Man kunde inte ha kläder på sig då om man får avslöja sånt här på bloggen utan att väcka anstöt...

 Kära Gubben fick en lite chock när han klev innanför dörren den gången...dessutom hade han brännt sig lite i ansiktet då han legat å svetsat gallerdörrar till stallet...

-Har Du tänt på hela huset!?!?!skrek han medans han slängde av sig kläderna plagg för plagg tills dom tog slut...


 Å tänk, på möran dan efter så va det ändå knappt +17grader inne....snacka om att bo i ett vindskydd....


På Återhörsel

Eiram-som funderar på att tokäta fläsksvålar så en får lite tilläggsisolering  


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards