Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

SERIMANUSTÄVLING MIN HÄST 2010

Av Marie Bolk - 23 juni 2010 13:59

  

Då har den dragit igång igen då, seriemanustävlingen i Min Häst. Sista datum för att man skall kunna delta är den 8e juli.

 Och de FANTASTISKA bidragen bara VÄLLER in!

Jag är så görinponerad av hur ni skriver ni läsare! Helt fantastiskt!


 Tyvärr får jag bara välja ut FYRA serier denhär gången, två svenska och två finska bidrag. Det skär i hjärtat att bara välja så få, men å andra sidan skall seriemanustävlingen gå av stapeln varje år hädanefter! Så då finns det alltså mer chanser att få vara med!


               

 TACK FÖR ALLA FANTASTISKA BREV OCH BERÄTTELSER!!!!!


Kram till er  alla och

På Återhörsel

 Eiram Mörtsgreb- Marie Bergström så att säga



 
 
Magdalena

Magdalena

27 juni 2010 14:14

Finns det ingen möjlighet att mejla in bidraget? Har skrivit på datorn.

Mvh Magdalena
sneguljcica@live.se

http://melasandstrom.blogg.se

 
Lilla skrivaren....

Lilla skrivaren....

30 juni 2010 17:56

Vad dåligt att det bara blir 4 då har jag abså lut ingen skans att komma med ...:( Min beretelse heter"Man kan alltid drömma" när du läser den hoppas jag att du tenker på att det är jag som skrivit den //Lilla skrivaren ._.`

http://lillaskrivare.se

 
eiram

eiram

1 juli 2010 00:12

Magdalena; Nej tyvärr, de skall vara utskrivna på papper om Du skrivit den på datorn. Spara ner på nåt lämpligt och be någon skriva ut den åt Dig!
Hoppas Du kan vara med!

Lilla skrivaren; Du har precis lika stor chans som alla andra!!! Lycka till och tack så mycket för ditt bidrag :-)

kramar från Marie

http://www.langebogard.se

 
Emelie

Emelie

1 juli 2010 01:05

heeej marie!! :) sicken fin bild på dig o maja *blink, blink* vilket nummer var den med i? har missat det... kramis till er alla

http://www.debijantes.com

 
Ingen bild

En tjej som håller tummarna

10 juli 2010 00:07

Jag undrar när man du kommer att kontakta vinnarna och när man kan sluta hoppas?

 
Ingen bild

Amanda K

10 juli 2010 12:26

Hej Marie!
Jag har skickat in mitt bidrag till tävlingen och undrar vilket datum ungefär man får veta vilka som vunnit. Väntar på spänning!:)
Kram

 
Ingen bild

Emma

10 juli 2010 22:47

Hej Marie! Jag skickade in bidraget "Den vita haren" och jag hoppas att den kom i tid... Jag hann inte renskriva den riktigt men jag hoppas att du ser vad det står. :) Jag vet inte om jag har så stor chans att komma med men man kan hoppas. :) Om det är så att man inte kommer med, får man tillbaka berättelsen då? Jag glömde nämligen att kopiera den... //Emma

 
Ingen bild

JAG

12 juli 2010 11:35

Hei! Jag bor i Finland, jag undrar om min berättelse kom fram i tid. Den heter Sabotören, och det kan ju ta ett tag innan den kommer till sverige...

 
Isabelle

Isabelle

12 juli 2010 18:36

Hej!

När kommer man att få veta vem som ha vunnit? Längtar så efter resultaten! Har skrivit Sommarens äventyr.:)
// Mig

http://Mig

 
eiram

eiram

14 juli 2010 11:34

Emelie; Ja visst vad den! blinkeblink!

En tjej som håller tummarna; Hav tålamod :-) Jag läser så jag ser i kors snart på alla fantastiska bidrag :-)

Amanda K; Jag har inte än fått slutdatum, men jag meddelar detta på bloggen när jag läst klart och fått ett datum då jag skall tala om vilka som vunnit!

Emma; Jag ska hålla utkik efter din serie, har antagligen inte kommit till den än :-)

JAG; Har inte sett till Sabotören än heller tyvärr, men jag har ett gäng kvar att läsa och jag har inte fått bidragen från Finland skickade till mig än.

Isabelle; Se mitt svar till Amanda K :-)

DET ÄR SÅ ROLIGT ATT NI HITTAT HIT TILL BLOGGEN OCH ATT NI SKICKAT IN TILL TÄVLINGEN!!!!!!!!!!TACK!!!!!!!!!!!

Kramar till Er Alla!

http://www.langebogard.se

 
Ingen bild

Krämen

20 juli 2010 14:26

Hej! jag skikade lite sent.Gör det nott?

 
Ingen bild

Mig :)

20 juli 2010 15:16

I förra årets tävling, de som vann hade en bild på sig ocg lite som de berättade om sig själva, de som vinner i år, skulle de ha skickat in ett papper och en bild eller hur gör man det? (om man kommer med) :) kram

 
Ingen bild

JAG

24 juli 2010 11:24

Hei! Har du läst alla bidrag? Väntar på att få veta vilka som vunnit! :-) Kom Sabotören fram?

 
Ingen bild

Mig

29 juli 2010 19:06

Hej, Jag har skickat in ett manus men jag glömde skriva rubrik. har man ändå skans att vinna tävlingen?

 
Ingen bild

Ellen

2 augusti 2010 13:49

Skulle man skicka med någon form av presentation av sig själv??
När vinnarmanusen förra året publicerades var det ju en liten text om författaren... Eller det får man skriva när man har vunnit??

 
Ingen bild

Karolina Österlund

5 augusti 2010 11:26

Hej! Jag undrar såklart som så många andra, när man får reda på om man har vunnit eller inte? Och har du börjat teckna serierna som har vunnit än? :-) Det vore väldigt kul om du hade läst min, även om man inte har vunnit. Hoppas att du har gjort det ;-) Kram

 
Ingen bild

Moa

5 augusti 2010 11:37

Jag är författaren till "Världens BÄSTA kompis". jag glömde tyvär att skriva telefon nummer och adress. Min mail adress kan du få: Moa_horse@live.se. så kan du maila mig om resultatet om jag då kommer med. Tack för mig och ha det bra :-)

 
Ingen bild

Lilla skrivaren....

15 augusti 2010 13:37

Hej maria det är jag den lilla skrivaren!Jag är så närvös...Till alla andra som frågar om det är med "För fattar pressenta tionen"Så tror jag själv att man blir kontaktat om man ska skriva en son.Annars hadde dom vell skrivit det i min häst.(Y) Sen undrar jag om du har läst mitt bidrag??(Man kan alltid drömma)Hoppas det i så fall vad tyckte du??? :D Är så spend att jag nog snart spricker!!!!///lilla skrivaren

Marie Bolk

18 augusti 2010 15:05

Du har helt rätt, lilla skrivaren! Den som vinner kontaktar jag personligen och ber den skicka in bild och text till presentationen!
Jag har läst ALLA svenska bidrag nu, men tyvärr har jag inte fått de finska bidragen än
och jag kan inte meddela mig förrns det är klart med FInland oxå :-)

 
Ingen bild

Julia-saga :)

16 augusti 2010 16:43

Hej !:) Hoppas du läst min novell " Inte utan Bobbo". Hoppas verkligen på att vinna, precis som alla andra :D Men jag undrar om du kommer skriva något om det på bloggen snart ??:D Kom typ på att jag skulle skriva en novell 4:a dagar innan:)

Marie Bolk

18 augusti 2010 15:02

Oj då! Det var snabba ryck! Otroligt att Du hann få in den i tid :-)Det var duktigt jobbat!
Kan inte meddela vilka som vunnit än, för jag har inte fått bidragen från Finland..än...men jag återkommer ju givetvis med detta!

 
Ingen bild

Anny

17 augusti 2010 12:56

Jag har skrivit bärettelsen "Scoralla" till manustävlingen. Men jag glömde skriva hur många år huvudpersonen är, hon ska vara 14 år.

Marie Bolk

18 augusti 2010 14:58

Tack för informationen!

 
Ingen bild

Hej :)

20 augusti 2010 10:24

Har mitt bidrag kommit? jag har tyvärr glömt att skriva en rubrik så det syår manustävlingen 2010 istället. Har jag ändå chans att vinna? min berättelse handlar om Meja och Ninna.
Om hur länge ungefär kommer du att vara klar med de finska bidragen tror du?
Snälla kan du svara! Jag är så nervös!!! :)

Marie Bolk

27 augusti 2010 12:34

Självklart spelar inte rubriken någon roll! Det är innehållet som räknas.
Jag har tyvärr inte fått de Finska bidragen än, men jag har valt ut de Svenska...men än så länge är det en hemlis vilka det är!

 
Ingen bild

Anny

20 augusti 2010 13:09

Hej!
Jag undrar när manusvinnarnas bidrag tryks ut i min häst, blir det till hösten eller på v¨ren 2011?

Marie Bolk

27 augusti 2010 12:32

Det vet jag inte i dagsläget. Men under 2011 kommer dem i i tryck i allafall!

 
Ingen bild

Lilla skrivaren....

21 augusti 2010 17:42

ÅÅÅ kan inte den där brv bäraren komma med dom finska bidragen NU!!!!Jag längstar så!!! Och Maria har du valt ut två svenska bidrag en??? "D

Marie Bolk

27 augusti 2010 12:29

Ja det har jag men det är en hemlis vilka än så länge!

 
Ingen bild

Lilla skrivaren....

28 augusti 2010 21:41

men åå....längtar till 2011!!!

Marie Bolk

2 september 2010 22:16

Ja men seriemanusvinnarna presenteras under 2010 i alla fall! :-)

 
Bella

Bella

1 september 2010 14:54

Hej marie!
Jag hittade nummer 19 av min häst i brevlådan och såg ett av den vinnande! Du hade helt klart valt rätt! Den var jättebra!:)

http://// lilla mig

Marie Bolk

2 september 2010 22:15

Det var en av förra omgångens vinnare! Roligt att Du tyckte om den!!!

 
Ingen bild

moa

1 september 2010 16:17

Hej jag heter moa och är skrivaren till "världens bästa kompis". Jag hoppas att mitt brev kom fram i tid och att du har läst... jag hoppas som alla på en vinst men det som är huvudsaken är att man har kul. det var allt från mig denna gången!!// Kramizar Moa

Marie Bolk

2 september 2010 22:14

Bra Moa, det är helt rätt inställning och om Du inte vinner denhär gången så är det bara att försöka nästa år igen :-)

 
Ingen bild

Lilla skrivaren....

8 september 2010 18:23

ÅÅÅ! Vad bra! I det förra numret var det en serie som non gjort men kom den från denna serie manus tävling eller den förra??? //lilla skrivaren (Jag har ju bästa namnet ju HEHE XD )

Marie Bolk

10 september 2010 00:07

Det var från förra omgången!

 
Ingen bild

Anny

13 september 2010 17:26

Har dom finska bidragen kommit in än?

Marie Bolk

5 oktober 2010 10:56

Ursäkta Du fått vänta på svar...vinnarna är nu publicerade i Min Häst som kom ut förra veckan! (Nr 21/22)

 
Ingen bild

Lilla skrivaren....

21 september 2010 20:21

hmm,Jag trodde att dom sissta var i somras XD (Jag följer manus tävlingen hehe XD)

Marie Bolk

5 oktober 2010 10:53

Hej Lilla Skrivaren!
Va roligt att DU följer med!!!

 
Ingen bild

Anny

23 september 2010 14:53

Jag är så nyfiken på vinnarna i manustävlngen. Hoppas på vinnst som alla andra.

Jag har 3 frågor.
1. Hur länge har du täknat för "Min Häst"
2. Har dom finska bidragen kommit in?
3. Om ja, kommer man få reda på vinarna snart.

Marie Bolk

5 oktober 2010 10:50

Hej Anny!
1. Jag har tecknat för Min Häst i 10 år ungefär. (1995-1998)och sedan från 2003 och fram till nu och tänker fortsätta!
2.Ja nu har jag fått dem!
3.Har Du läst Min Häst så vet Du vilka vid dethär laget!

 
emilia svedlind

emilia svedlind

26 september 2010 13:35

hej får man veta vinnarna snart?:D
mitt manus hette "pegazus, min bästavän" skulle jätte gärna vilja veta!!!

http://emiliamjaaou.blogg.se

Marie Bolk

5 oktober 2010 10:52

Hej Emilia!
Vad kul att en av vinnarna hittat hit...Den 27e september stod Du med som vinnare i tidningen. GRATTIS!!!!!

 
Ingen bild

Moa

2 oktober 2010 14:39

Hej! jag undrar när man får veta vem som vinner. jag är författare till "Världens BÄSTA kompis" och jag glömde mail adress... Här är den: Moa_horse@live.se! Tack att man fär vara med att tävla :-D// Kramizar Moa

Marie Bolk

5 oktober 2010 10:51

Hej Moa!
Det är jag som skall tacka för din medverkan!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards