Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

CLOSETTAS ÅTERKOMST

Av Marie Bolk - 18 juli 2007 22:23

Nu är det faktiskt såhär att jag glömt berätta om vår försvunna lilla kisse. Lilla kissen var namnlös under sitt första halvår. (Hon är född 2005 här på gården.) Hon skulle egentligen säljas men då spekulanterna kom så formligen rusade gubben in på logen och väste

-Den ljusgrårandiga stannar här! Spekulanterna som givetvis ville ha den ljusrandiga fick vara varsegod att välja en svartvit pissonge i stället. Så den lilla ljusgrårandiga blev kvar, trots att gubben och jag kommit överens att det räckte med 5 pissar på gårn...


SMART SOM KATTEN...

 Då hon i sitt eget tycke är en mycket intelligent kissemiss, (Därom tvista de lärde...)så begagnar hon sig av vasken i sadelkammaren där hon uträttar sina behov-då kommer nämligen dom käcka tvåbeningarn och...först svär dom en ramsa och sedan spolas det ned, mycket praktiskt! Så är det frascht nästa gång det skall pudras nos!


DOPET

 Min kära vän Ridlärar-A kom på ett briljant namn på den lilla gulliga pissongen pg av hennes intelligens, namnet var CLOSETTA!

 Gubben tyckte givetvis inte att det va ett lämpligt namn på hans lilla älskling, och efter några dagar hade han lyckats pressa fram ett namn till den lilla.STRIMMA fick det bli, och det passade ju bra eftersom hennes syster heter DIMMA oxå!Så det fick duga, men vännen Ridlärar-A kallar henne fortfarande Closetta...

 Strimma fick en kull nya pissongar förra sommaren, men nu klarade gubben att avhålla sig från att behålla någon faktiskt. Det va duktigt av han tyckte jag!


HALSBRYTANDE

 Nåväl, eftersom hon e så intelligent? så har hon vid några tillfällen försökt kränga av sig halsbandet med varierande resultat. Den senaste (och absolut sista !) försöket slutade med katta(!)strof!

 Kattskrället hade lyckats med konststycket att placera halsbandet, (som givetvis till råga på allt, inte gick sönder) likt en hårt dragen sadelgjord precis bakom frambenen. Med detta sprang hon runt och vägrade infångas.

 En dag hörde vi att det jamades nåt förfärligt uppe på loftet. Gubben fann den stackars skrämda katten mellan taket till sadelkammaren och golvet till loftet.


KATTEN OXÅ! 

Gubben hämtade mig och gav mig order att ta med katthåven. (Jo, vi har en håv...inköpt enkom för infångning av trilskandes katter, ett mycket effektivt sätt att infånga de fräsande bestarna utan att få åka till vårdcentralen och sy ihop handen...tro mig, jag vet-den hårda vägen...)

 Gubben skulle locka fram Strimma och jag skulle, när hon kom framrusande från gömstället, vara beredd att fånga in henne i håven! Sjitsmart!

 Men jag e lite "slow" ibland så infångst försöket misslyckades och kattskrället stack skräckslagen till skogs!

-Hon kommer å DÖÖÖ där ute nu! tjöt gubben

Jag var ju lika besviken som han, och jag mådde erbarmeligt dåligt över att katten troligen led alla helvets kval pg av det där dumma halsbandet.

Efter detta gick gubben varje kväll och letade över allt efter sin älskade katta, utan resultat.


RETURN OF THE LIVING DEATH 

Men häromdagen, efter nästan en månad på flykt, fann jag en utmärglad grå liten tufsig sak i sadelkammaren. Hon var fruktansvärt hungrig men vägrade bli infångad. Halsbandshelvetet satt fortfarande fast och det såg riktigt illa ut. Jag var tvungen att göra nåt och det fort. Katt håven hämtades återigen och jag lyckades med hjälp av hennes mamma FRÄSA att locka fram henne till matskålen jag placerade på gårdsplan-och SWOSCH! denhär gången lyckades jag! Katten bars in i sadelkammaren igen och halsbandet "opererades" bort. Strimma förstod äntligen att jag ville hjälpa henne och lät sig snällt behandlas med bakteriedödande salva.

 Gissa om gubben blev glad!!!


THE ÄND

En liten bieffekt på att hon kom tillbaka är dock att hon visat sig vara en återfalls förbrytare...Nu har hon barrikaderat sig i sadelkammaren och vägrar gå ut därifrån, detta gäller även när hon ska göra sina toalettbestyr...

 Men jag kan inte ens med att svära när jag hittar DET-för nu är ju friden på gården återställd! CLOSETTA IS BACK!

På återhörsel

Eiram :)

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 juli 2007 10:09

Skönt att Strimma är hemma igen! Det är ju så gräsligt att fundera vad de är och om de lider....

http://hastochhund.bloggagatis.se

 
Camilla

Camilla

19 juli 2007 12:59

Han e fin sixpack!
Nu har jag skrivit musten ur datorn o e nog snart klart.
Söta kissar!

http://stutericavera17.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Bolk - 21 november 2010 22:28

  Se där ja! Nu har jag fått tummen ur att klura ut en alldeles egen serie efter 10år som serietecknare. Då jag inte är begåvad med så mycket fantasi för att komma på något som ingen annan redan kommit på...    ...så fick jag sno karaktärerna r...

Av Marie Bolk - 5 oktober 2010 10:56


                                                                                   f
oto:Emelie Lindohf                                            Kära Min Häst-läsare! Äntligen är det då klart och Er trogna väntan är över! Vinnarna i Man...

Av Marie Bolk - 2 oktober 2010 17:36

Sådär ja, nu är det gjort ! Här kommer en liten bildserie på dagens event....    Maja agerade brudnäbb!    Vackra rara snälla Maja som nog tyckte jag betedde mig mycket underligt...dessutom tyckte hon att detdär färska örthöet hon har i ...

Av Marie Bolk - 27 augusti 2010 12:35

Så där ja, nu var man hemma igen efter en otroligt lärorik utbildningsvecka i Integrerad Ridkonst på Johannesberg (som ligger 45 mil bort, ungefär mellan Gottröra och Rimbo utanför Stockholm.)    Denhär gången åkte vi utan resesällskap upp,  men ...

Av Marie Bolk - 18 augusti 2010 15:09


     Jag och Sixpack      foto: Emelie Lindohf    Jag har nu sedan en tid tillbaks läst igenom alla FANTASTISKA svenska bidrag. Tyvärr väntar jag fortfarande på de finska bidragen. Dessa bidrag måste nämligen översättas (jag kan bara yksi, ka...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards