Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Marie Bolk - 23 juni 2010 13:59

  

Då har den dragit igång igen då, seriemanustävlingen i Min Häst. Sista datum för att man skall kunna delta är den 8e juli.

 Och de FANTASTISKA bidragen bara VÄLLER in!

Jag är så görinponerad av hur ni skriver ni läsare! Helt fantastiskt!


 Tyvärr får jag bara välja ut FYRA serier denhär gången, två svenska och två finska bidrag. Det skär i hjärtat att bara välja så få, men å andra sidan skall seriemanustävlingen gå av stapeln varje år hädanefter! Så då finns det alltså mer chanser att få vara med!


               

 TACK FÖR ALLA FANTASTISKA BREV OCH BERÄTTELSER!!!!!


Kram till er  alla och

På Återhörsel

 Eiram Mörtsgreb- Marie Bergström så att säga



Av Marie Bolk - 23 juni 2010 13:27

  

Sixpack i spanartagen


Sixpack skiljer på katt och katt det har jag förstått.

  

Randi retar han sig gallfebern på...


  

Fräsa däremot har jag märkt att han har en viss förkärlek för. inte jaga, bara noppra och nosa på henne med spetsade öron...


FÖRSTA PARKETT PÅ FOTBOLLS VM.

Randi har han vid ett flertal tillfällen använts som fotboll, vilket ser i och för sig rätt kul ut från åskådarplats och Randi har ju ungefär liknande kroppskonstitution som en sådan. Randi verkar uppskatta sin roll som fotboll-till en viss gräns förstås. Det tekniskt fulländande dribblandet från Sixpacks sida, brukar resultera i att Randi "flyger in i mål" dvs. han sätter sig under tråden och stirrar Sixpack i ögonen, Sixpack brukar se nöjd ut med att "göra mål".

  

 Jag som publik går hellre på en av dessa matcher än en riktig fotbollsmatch, då dessa är både mer spektakulära och gratis att se på. Ett minus dock för matchernas längd, kan ungefär bli 2x40 sek istället för som i vanliga fall 2x40 minuter....Bilden ovan visar dock men ytterst ormrädda Mamma som kryper under "målsnöret". Imponerande manöver....


  

Här är en bild på min kära Mamma med den store idrottsmannen...Det är ändå lite sorgligt att mamma "slutade" med hästar en gång i tiden. Men jag har minsann lurat upp henne emellanåt på diverse mer eller mindre tama hästar, och hon har både känsla och bra sits så jag är lite stolt över mammsen, ska försöka få med henne ut i skogen nån dag, uppsuttet...det är min plan i alla fall!


                        

Maja håller dock inte på med dylika katt-fasoner, hon ser katter som katter och är go vid dom och låter dem vara ifred i största allmänhet. Ungefär som jag behandlar fotbollspelare/fans antar jag....


På Återhörsel

Eiram-gratis evenemang är alltid bra

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Du känner mig i största allmänhet
 Du känner mig pg av hästar
 Du har inte en aning om vem jag e
 Du vet vem jag e, men känner mig inte
 Du känner mig pg av bilar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

MIN GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards